Mine områder
Hjelp
Kirstiso
CONTRIBUTOR *

Endring i inkjøpsordre

av Kirstiso
Status: Stem - Vi vurderer!

Det ville være fint om vi fikk lagt til posteringsmal på innkjøps bestillingen

Dette for å få opp om delen er lagt inn med kjøp i Norge eller er kjøpt i utland altså inportvare

3 Kommentarer
amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *
av amundsf

Om jeg husker riktig styres det i utgangspunktet av leverandør, holder ikke det? 

Kirstiso
CONTRIBUTOR *
av Kirstiso

Posteringsmal styres ikke av leverandør, men av vare nr.

Kjøper vi en vare fra utland skal den ha posteringsmal så varelager styres til konto 1400, kjøpes den fra Norge skal den ha posteringsmal styres mot 1420.

Slik det er nå må vi gå inn på hvert vare nr for å se hvem posteringsmal som ligger inne på varen, hadde den kommet frem på innkjøpsordre kunne vi ved et raskt blikk sett om alle varene hadde riktig posteringsmal.

Hadde vi alltid kjøpt en vare fra Norge eller alltid fra utlandet hadde dette ikke vært noe problem, men når samme vare kjøpes fra flere steder er det et problem, og da går import varer til konto 1420 og norsk kjøpte varer til 1400, hvis vi ikke retter posteringsmal  

amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *
av amundsf

Ah, hovedbokskonto for varelager er det vel sikkert bare post.mal som kan styre ja.

Det ser for meg ut som at det er mulig å legge frem feltet via designstudio, i alle fall til skjermbildet linjeinfo. Men om det er støtte for å faktisk endre feltet kan ikke jeg si noe om, jeg ville hørt med forhandler før tok det i bruk aktivt.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"