Mine områder
Hjelp
amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Kampanje: Kun kasse

av amundsf
Status: Stem - Vi vurderer!

Hei!

Savner mulighet for å kunne angi på kampanje at den kun gjelder registrering i kasse (ERP POS).

Ser for meg en ja-/nei-boks hvor setter hake hvis kampanjen ikke skal være gjeldende ved registrering direkte i Global - men fungere fra kassa.

 

Bakgrunn:
Kampanjer har normalt svært lav dekning og annonseres gjerne som "hentet ved kontantbetaling".

Når legger inn kampanjen på ordinær måte i Global medfører det at kunder som anfører og/eller bestiller hjemkjørt får kampanjerabatten.

 

Det er såppas uheldig at vurderer å droppe registrering av kampanjepriser/-rabatter og heller la ekspeditør registrere manuelt - men det føles også som en dårlig løsning. Så det hadde vært veldig fint med en forbedring av dette området.

2 Kommentarer
amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *
av amundsf (Oppdatert ‎23-05-2019 19:25 av amundsf )

Ideelt sett burde betalingsmåte kredittsalg rekalkulere til å da ikke bruke kassekampanjeprisen.

(Men om ønsket implementeres uten dette så vil det allikevel verdsettes!)

 

En annen litt mer generell funksjon, dog litt dårligere for dette formålet, er om det implementeres en PopUpNote for artikkel som fremkommer i POS når varen velges. Hvor da kan legge inn info til ekspeditør om kampanjepris som skal benyttes gitt kontantsalg. Ikke min foretrukne løsning, men svært mye bedre enn ingenting - og en slik løsning har alltids en fordel med at også kan brukes til andre formål

av Merete Guttulsrød Andersen1
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!
 
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"