Mine områder
Hjelp
Helen_Bråstein
PARTNER

Servicerutine for å rydde opp i PMNode og PMValue på bruker

av Helen_Bråstein
Status: Stem - Vi vurderer!

Det hadde vært supert med en servicerutine for å rydde opp i PMNode og PMValue på bruker
Det skjer ofte at vi må inn i database og slette verdier
Supert om det er mulig å gjøre direkte i systemet når et skjermbilde er "ødelagt"

7 Kommentarer
amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *
av amundsf

Støttes så til de grader! 🙂

av Kjetil Torgnesskar

Dette er veldig savnet

av Jørn Emil Fjeldvik

Støttes - veldig !

Morten Lunde
PARTNER
av Morten Lunde

Jaaa, men kanskje legge litt software bak som faktisk sjekker om det er noe feil. Og så rette de feilene. kan være litt dumt og  bare sette tilbake til standard, da vi har en del kunder med komplekse skjermbilder. Mye jobb å bygge opp igjen.

av Terje Engemoen

Hei

Med "ødelagt" skjermbilde er det skjermbilde ute av posisjon eller andre problemer du henviser til (tabelloppsett osv)? 

Er dette noe brukerne skal ha mulighet til selv å tilbakesstille/endre?

 

Vedr. eventuelt sletting fra pmnode/pmvalue, er det ønskelig å slette "alt" relatert til en bruker eller spesifikt skjermbilde?

(Og skal brukere ha mulighet til å slette dette selv?)

 

 

amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *
av amundsf

Her er det vel bare fantasien som setter grenser for hva en slik rydderutine kan gjøre.

 

Først lage noe generelt og deretter legge til ulike feilsituasjoner som er oppdaget.

Feil relatert til denne er vel funnet på alt fra feilmeldinger som kastes i skjermbilder, via feil visning av data og til at dokumentikon oppfører seg forskjellig (dobbeltklikk i en klient, enkeltklikk i annen).

 


En rutine som retter feil må gjerne kjøre for alle skjermbilder/rutiner.

Men hvis skal sletter verdier vil først og fremst være nyttig for enkeltskjermbilde etter min mening.

 

Adgangsstyre om bruker selv skal ha tilgang?

Håvar Kvalbein
PARTNER
av Håvar Kvalbein

@Terje Engemoen : en kan som minimum kunne legge inn i en servicerutine et brukernummer (UsrNo) og skjermbildenr en ønsker å nulle ut.

Dersom skjermbilde er blankt, nulles alt i PMNode og PMValue ut for denne brukeren.

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"