Mine områder
Hjelp
hjakobsen
PARTNER

Bedre oversikt over fakturaer for et konsern

av hjakobsen
Status: Stem - Vi vurderer!

Jeg fører regnskap for et konsern med flere firmaer med hvert sitt regnskap.

Administrerende direktør er System viewer i Approval på samtlige selskaper, men han får ikke den oversikten han trenger.

 

Noe av det han vil  følge med på er om leverandørene har fakturert for samme jobb på flere firmaer, om det er fakturert mer for en jobb enn avtalt, eller om priser varierer fra firma til firma i konsernet.

 

Nå må han gå inn på ett og ett firma i konsernet, og har satt en sekretær til å printe ut fakturaer for at han skal ha god oversikt på tvers av sine selskaper. Han skulle gjerne søkt på en leverandør og sett hva den har fakturert til de enkelte selskapene.

 

System viewer viser ikke det han trenger, og vi finner heller ingen rapport.

 

Som fakturagodkjenner for flere selskaper får du opp alle fakturaene uavhengig av firma, og kan sortere på leverandør.

 

Jeg ser samme behovet hos meg når en leverandør purrer på en faktura og kun oppgir fakturanummeret de purrer på. Her må jeg enten lete, eller gå tilbake til leverandøren og be om ytterligere informasjon om firma som purres.

 

Når en faktura ligger til godkjenning ser den enkelte bruker alle fakturaene han må godkjenne uavhenging av hvilket selskap dette er til. Det er en slik mulighet jeg gjerne skulle hatt i approval.

Å begynne å printe ut fakturaer i 2019 er ikke helt riktig.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"