Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Ønsker at Autoinvoice kan sjekke beste sendemåte for næring og privatkunder samtidig.

av Anonymous
Status: Ikke prioritert

I dag er det vi som må definere type mottaker (orgnummer eller operatørnummer) og dermed hvilken "vei" Autoinvoice skal benytte for å sjekke opp beste sendemåte for en faktura.

Orgnr for næring - da sjekker Autoinvoice opp mot Elma

Operatørnummer for private - da sjekkes dette opp mot registrert mobilnummer/epost.

 

Men hva med ENK som kan falle inn i begge kategorier mtp mottak av faktura? Per nå må vi enten kjenne til hvordan ENK ønsker å motta faktura, eller ENK må si fra at den ønsker fakturaen annerledes. Dette blir for meg motsatt hensikt enn hva som er tenkt med Autoinvoice som standard sendemåte.

 

Ønsker meg at Autoinvoice slår sammen veien og sjekker i eksempelvis følgende hierarki:

  1. Orgnummer mot ELMA
  2. Mobilnummer/epost mot efaktura (og etterhvert avtalegiro)
  3. Epost
  4. Post
2 Kommentarer
av Svein Holanger
Hei eFaktura kan bare sendes til privatpersoner. Det knyttes opp mot personens personnummer. Hvis vi sender en faktura til et firma som en eFaktura, vil den som godkjenner den som eFaktura, motta den i alle sine privat bankkontoer. Den blir dermed ikke knyttet mot firmaet, men mot privatpersonen. Derfor må vi ha to prosedyrer, en for privatpersoner og en for bedrifter. Mange som sender fakturaer via AutoInvoice, har ikke orgnummer på bedriftskundene sine. Dermed kan vi ikke bruke orgnummer/ikke orgnummer som kriteria på hvilken prosedyre vi skal sende etter. Det er derfor vi krever at man på kundenivå forteller om dette er en bedrift eller en privatperson, og at denne informasjonen kommer med inn i ordre/faktura.
av Svein Holanger
Status changed to: Status: Ikke prioritert
 
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"