Mine områder
Hjelp

Rapportønske - Oversikt over sendte fakturaer pr. sendemåte

av Eivind Smedsvig_
Status: Stem - Vi vurderer!

Hei

Det er i dag ikke mulig å ta ut en rapport som viser mer enn 100 utgående fakturaer. En slik rapport må bestilles av Visma. Ønsket er å få ut en rapport fra Autoinvoice-portalen der en selv kan angi tidsintervall fra-til og kan få en rapport eksportert til Excel eller som .csv-fil. som ikke er begrenset til 100 fakturaer. En kan da få en oversikt over alle utgående fakturaer som er sendt på print, for så å kunne kontrollere mot faktura fra Visma og for å vedlikeholde kunderegisteret for å få flere av dem over på e-post eller EHF. Flere parametre/utvalg kan jo være sendemåte, beløp, status m.m. 

 

Mvh

Eivind Smedsvig

6 Kommentarer
John Halfdan Mørner
CONTRIBUTOR **
av John Halfdan Mørner

Forferdelig dårlig at dette ikke er standard!!!!!!!

 

Visma ønsker å være fremoverlent og lteknologiledende men feiler på noen åpenbare steder dessverre.

 

Samme gjelder jo å replikere forsendelsesmåte fra Autoinvoice til visma business etc

Toffen
CHAMPION **
av Toffen

Bruker fakturadistribusjon via Visma der er en grei oversikt på alle utgående fakturaer innenfor perioder.

Når det gjelder Visma Enterprise så har jeg ofte opplevd utfordringer med kommunikasjon mot Visma business.

John Halfdan Mørner
CONTRIBUTOR **
av John Halfdan Mørner

Hvilken fakturadistribusjon er det da?

Ikke Autoinvoice formoder jeg @Toffen 

Toffen
CHAMPION **
av Toffen

Knyttet til distribusjon via Visma, altså i stigende rekkefølge: eFaktura, Digipost, Vipps, Epost om ikke noe av dette går den til fysisk print. I fakturering får du en oversikt på utsendte fakturaer. Du kan jo også bruke Rapportgeneratoren i Fakturering.

John Halfdan Mørner
CONTRIBUTOR **
av John Halfdan Mørner

@Toffen  det vet jeg men finnes ingen eksportmulighet for å ta ut disse data, kun se på dem på web

Toffen
CHAMPION **
av Toffen

Eksportere dem hvor og i hvilket format ? Fra rapportgeneratoren kan du lagre dem/eksportere disse til excel. Samme i funksjonen Oversikt faktura som samsvarer med status inne i selve Autoinvoice.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"