Mine områder
Hjelp
ttedips
CONTRIBUTOR ***

Mulighet til å registrere timer - Sykt barn

av ttedips
Status: Åpen Idé

I dag er det slik at hvis man registrerer timer på sykt barn, så tells det en hel dag uansett. Løsningen på dette i følge Visma er at hvis barnet har vært sykt halve onsdagen og halve torsdagen, så registrerer man bare hel dag på torsdagen. Dessverre så er ikke verden så enkel, og i realiteten så er kanskje barnet sykt:

En time mandag

En time onsdag

To timer fredag

En time neste tirsdag

To og en halv time onsdag to måneder senere.

Er det meningen at den ansatte må anskaffe seg ett eget fraværssystem for å holde orden på hvor og når man har kommet til 7,5 timer og kan føre det i Calendar? Hvis man hadde ført disse føringene fem føringene i Calendar så hadde den ansatte brukt opp fem hele dager, når det i realiteten kun er en hel dag.

På NAV sine sider står det "Når du skal ta ut omsorgsdager, melder du fra til arbeidsgiveren din. Hvis du trenger å ta ut enkelttimer eller halve dager, er det opp til arbeidsgiver å godkjenne dette." Da tenker jeg at det er lagt opp til å ta enkeltimer, da burde også systemet støtte dette. For slik det er i dag gjøres det ekstremt tungvint for den ansatte.

Det er kanskje andre måter å løse dette på?

3 Kommentarer
SW-ERV
CONTRIBUTOR **
av SW-ERV

Jeg sliter med det samme. Også på ferie... Er det noen mulighet for å legge inn timer og ikke hele dager?

STHO1
CONTRIBUTOR *
av STHO1

Vi har samme problem mht sykt barn. Har laget oppsett for delvis ferie, så det fungerer nesten greit fordi inngående feriebalanse kan kun være hele dager Vet noen om Visma jobber med dette?

ttedips
CONTRIBUTOR ***
av ttedips

30. juni fikk jeg tilbakemelding at "Visma har akseptert og skal innføre det, men det står foreløpig ingen dato for implementering."

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"