Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Eier på leveranse

av Anonymous (Oppdatert ‎21-09-2021 14:55 ( )
Status: Ikke prioritert

Det bør være en mulighet for at Eier på salgsordre blir automatisk lagt til som eier på Leveransen. Eier er lagt til på salgsordre (https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-net-ERP/Eier-pa-salgsordre/ta-p/177518) , og det er et ønske at den eieren blir overført til leveransen. Se vedlegg for Eier på salgsordre og hvor det bør være mulig å legge til automatikk på leveransen. Det kunne vært en mulighet å ha dette som en hake under Salgsinnstillinger feks.

 

/Mari

3 Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous
Status changed to:

Hei Mari!

 

I en normal arbeidsflyt er det sjelden samme person som lager ordren og gjennomfører plukk/pakk. Det første gjøres gjerne av en salgsrolle (eller e-handel) mens det andre gjøres på lageret.

 

Kan du fortelle litt om hva du ønsker å bruke Eier-feltet til, og hvorfor du ønsker at det skal arves fra salgsordre til leveranse?

AndreasS1
CHAMPION **
av AndreasS1

Hei Magnus

 

Dette er vårt problem så jeg kan svare på denne. 

 

Ref: Normal arbeidsflyt er det sjelden samme person som lager ordren og gjennomfører plukk/pakk.

Dette blir uvesentlig for problemet, og bør uansett kunne skaleres til store eller små foretak. 

 

 

Vi ønsker å kunne se hvem som har gjort salg på leveransen, eier på "Leveransen" er bare en mulighet vi ser der ett externt program som BX kan hentet dette fra. 

 

Ansvarlig for plukking kommer i vårt tilfelle fra "Webhook-melding", felt: "Bruker".

 

 

 

av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Ikke prioritert

Hei Mari 🙂

 

Vi takker for ditt innspill. Dette ønske vil dessverre ikke bli prioritert da det ikke har fått nok stemmer/likes. 


Ha en riktig fin dag!

 

Mvh
Runar Gulbrandsen

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"