Mine områder
Hjelp

Mulighet for å overstyre valutakurs ved valutajustering

av Sølvi Loftesnes
Status: Stem - Vi vurderer!

For kunder som er en del av et konsern, er det et krav at alle selskap skal bruke samme valutakurs når en kjører valutajustering ved månedsslutt. Det er også revisorer som krever at det er bankens kurs som brukes ved årsslutt for at saldo i NOK også stemmer med bankens. 

Vi ønsker altså at det skal være mulighet for å kunne sette inn "egen" valutakurs i denne rutinen. 

3 Kommentarer
av Kjersti Skramstad Lauritzsen

Helt enig i dette forslaget. Det hadde vært veldig greit å kunne legge inn kursen i selve valutajusteringsbildet. Har satt opp fast valutakurstype på kunde som legges inn under valutainnstillinger og kontoplan, men da må man uansett inn i Valutakursregisteret for å legge inn kursen. Hadde vært mye enklere å legge det inn i selve valutajusteringsbildet.

Vimsen99
CONTRIBUTOR **
av Vimsen99

Veldig godt forslag. Men i første omgang burde VISMA benytte seg av Norges Bank sine offisielle valutakurser. I dag tror jeg det er Danske Bank sine kurser som brukes i dag. Jeg har heller ikke funnet noen oversikter som bekrefter kursen hos banken. Da har det vært mye bedre å bruke Norges Bank som vi finner på nettsiden til Norges Bank.

av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!
 
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"