Mine områder
Hjelp
ChristineSvela
CHAMPION *

Mulighet til å velge periode i Fakturainnboks

av ChristineSvela
Status: Ikke prioritert

Brukere som sperrer forrige periode ved periodeskifte vil oppleve at det er tungvint å behandle inngående fakturaer som tilhører forrige periode, når de ankommer Fakturainnboks. For å behandle fakturaene for en stengt periode, så må de endre fakturadatoen til en dato i den aktive perioden. Det er både tungvint, og blir feil, siden det er kun perioden som skal endres, mens bilagsdatoen skal bestå. Dette kunne nok være løst ved å ha en kolonne for Periode, som bilaget skal havne i, i Fakturainnboks.

4 Kommentarer
av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Trenger mer informasjon

Hei Christine 😊

 

Har du sjekket ut innstillinger Flytt fakturaen til neste åpne/aktive periode, som du finner under Leverandørinnstillinger i Leverandørreskontro? Denne skal i utgangspunktet gjøre at fakturaen flyttes til neste åpne periode når aktuell periode er stengt. Gi oss gjerne en tilbakemelding på om dette er testet ut eller om det fungerer når du tester på dette. 

 

 

Ha en riktig fin dag!

 

Mvh

Runar Gulbrandsen

ChristineSvela
CHAMPION *
av ChristineSvela

Ja, den haken har kunden satt på, men den slår jo ikke til i Fakturainnboks før bilagene er opprettet. Den haken gjelder, såvidt jeg vet, når bilagene ER opprettet, og etter periodeavslutning så skal perioden flyttes på eksisterende bilag. 

MVH Christine Svela

av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!
 
av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Ikke prioritert

Hei 🙂

 

Vi takker for ditt innspill. Dette ønske vil dessverre ikke bli prioritert i denne omgang siden vi jobber med en ny fakturainnboks i Financials. 


Ha en riktig fin dag!

 

Mvh
Runar Gulbrandsen

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"