Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Tydelige tilbakemeldinger for feil ved massebehandling

av Anonymous
Status: Ikke prioritert

Ønsker en forbedret tilbakemelding av feil på linjenivå ved behandlinger.


Ved massebehandling av poster for forskjellige oppgaver, så gis det sjelden feilmelding på linjenivå hva som feiler eller hvorfor det feiler. En veldig vanlig feilmelding er "Minst én vare ble ikke behandlet".

Eksempel 1: Ved å forsøke å sende mange ordrebekreftelser på e-post (SO502000), så kan man få feil som stopper samtlige utsendelser, gjerne fordi en eller to rader har en mangel. Det vises ikke tydelig hva som er årsaken til feilen i grensesnittet.

Eksempel 2: Ved mottak av varer (eksempelvis IB lager), kan det oppstå feil på enkelte varer, hvis de mangler tildelt standardlokasjon eller andre kriterier. Dette vises ikke på linjenivå, og det går heller ikke å skille ut dem som har en feil. Man får ikke oppdatert et mottak før feilen er korrigert, og her kan det gjerne være snakk om tusenvis av varer.

Det må tydeliggjøres bedre på en del skjermbilder hvor feilen ligger, og hva feilen innebærer. 
Dette vil gjøre kundene i bedre stand til å kunne håndtere avvik og feilmeldinger på egen hånd.

4 Kommentarer
hannelv
VISMA
av hannelv
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!
 
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hei, jeg er helt enig. Her burde feilmeldingene være mye tydeligere så kunden slipper å lete gjennom sider på sider med poster for å finne feilen.

Wenche Nordlien
CONTRIBUTOR **
av Wenche Nordlien

Jeg har det samme problemet under behandle betalinger. Feilmeldingen er generell slik at jeg må gå gjennom hver enkelt faktura for å finne ut hvor feilen ligger.

Markus Wang
VISMA
av Markus Wang
Status changed to: Status: Ikke prioritert

Hei Stian 🙂

 

Vi takker for ditt innspill. Dette ønske vil dessverre ikke bli prioritert da det ikke har fått nok stemmer/likes.


Ha en riktig fin dag!

 

Mvh Markus Wang

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"