Mine områder
Hjelp
Emil_Columbi
PARTNER

Utsett forespørsel

av Emil_Columbi (Oppdatert ‎21-09-2021 14:42 ( )
Status: Akseptert - Ikke Planlagt

Hei!

 

Visma.net ERP leveres som standard med mange tunge forespørsler som kan ta lang tid å bearbeide i store klienter, og man kan også egendefinere sine egne utover standarden.

 

I mange tilfeller er det da også slik at disse leveres med parametersetting, hvor det ofte er aktuelt å angi flere parameter før resultatet kan brukes.

 

Problemstillingen blir da at forespørselen forsøker å laste inn resultatet hver gang et parameter endres. Dette er et enormt frustrasjonsmoment når man skal fylle ut flere felter og man hver gang må vente på at forespørselen skal bearbeide resultatet før man kan gå videre til neste felt - selv om man på forhånd vet at resultatet av spørringen ikke vil være det man ønsker å ta ut. Når dette i tillegg tar lang tid i tyngre forespørsler ender man opp med å kaste bort tid på en prosess man ikke burde behøve å vente på.

 

Jeg foreslår derfor at forespørsler gir muligheten til å la brukeren avgjøre når resultatet skal hentes - ikke nødvendigvis ved hver endring.

 

Dette kan enten implementeres via en sjekkboks, hvor bruker huker av sjekkboksen før utfylling, og tar den bort når det er ønskelig å hente ut resultatet (en "Pause"-knapp), eller helt enkelt via en knapp "Hent resultat"-knapp når utfyllingen er komplett.

 

Mvh. Emil

1 Kommentar
av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Akseptert - Ikke Planlagt
 
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"