Mine områder
Hjelp
Christoffer3
CONTRIBUTOR **

Varetelling pr lokasjon

av Christoffer3
Status: Akseptert - Ikke Planlagt

Når man genererer en varetellingstype burde den la oss telle alle varer som har ønsket lokasjon, uavhengig om det er varer på lager eller ikke. Vi har lager på huset og flere lager i bilene. I løpet av året vil det bli solgt feil produkt eller byttet uten at det blir ført, eller andre menneskelige feil da vi opererer med stort lager, og mange varianter. Ved årets slutt viser Visma antall null, men i realiteten ligger det en eller flere varer fysisk i hyllen. Jeg ønsker å telle alle varer basert på hva vi faktisk har, og ikke hva som "burde" være der. Det er formålet med varetelling. Systemet med å legge til varelinjer i etterkant er veldig tidkrevende og unødvendig. 

Altså burde opprettelse av varetellingstyper inkludere alle varer på valgt lager/lokasjon uansett lagerstatus.

3 Kommentarer
AndreasS1
CHAMPION **
av AndreasS1

Håper dere bruker BX eller noe tilsvarende for å telle varer, for dette går sakte i visma.net

Jeg er enig i at det er veldig lett å gjøre feil og det mangler noen funksjoner som kan hjelpe oss å få riktig lager. 

 

Når vi nå brukte BxSoftware til varetelling i år fikk vi også lagt på riktig lokasjon på alt som ble telt og dette endte faktisk opp korrekt i Visma.net etter varetelling. 

av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!
 
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"