Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Mulighet for å ha ulike firmasatser på diett - styrt på avdeling

av Anonymous
Status: Implementert

Vi har et ønske om at det burde være en mulighet for å legge inn forskjellige diettsatser i Expense, med hensyn til hvilken avdeling man jobber i. Dette er et stort behov hos bedrifter som har mye reisevirksomhet og som ikke følger statens satser. I vårt tilfelle er det en avdeling som alltid reiser rundt på oppdrag, og har ikke de samme diettsatsene som de andre avdelingene i bedriften med "normal" reisevirksomhet. 

 

I tillegg er det et ønske å få en mulighet for å "slå av" automatisk utregning av diett. Siden avdelingen jeg nevner over ikke følger statens satser er det en utfordring at Expense beregner dietten. Da blir det ikke alltid helt slik som avdelingen praktiserer, og det er heller ikke mulig å fjerne diett som er beregnet. 

 

Håper dette er noe som blir vurdert og tatt med i utviklingen videre.

4 Kommentarer
av Gunnar Glendrange
Status changed to: Status: Implementert

Hei du, og takk for innspillene

 

Begge deler skal være mulig!  Expense opererer med begrepet "ansattgrupper", og med det kan du få satser (og oppsett) pr ansattgruppe.

Du kan også si at diettgodtgjørelse ikke skal beregnes,  under Innstillinger | Oppsett | Innstillinger for reiseregninger 

 

 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hei.

 

Takk for raskt svar.

 

Vi bruker Visma Lønn, og jeg finner ikke knappen for å opprette grupper i Expense. Er det slik at vi da ikke kan benytte grupper, siden vi ikke har webversjonen? 

 

Lurer også på hva som skjer hvis man velger at diettgodtgjørelsen ikke skal beregnes? Kan de ansatte legge inn dietten selv? Eller blir det ikke mulig å legge til diett på reiser da?

 

På forhånd, takk for hjelpen!

 

av Gunnar Glendrange

Da har du tydeligvis en integrasjon hvor ansatte ikke kan endres i Expense.

Du må da vente på årets versjon av Visma Lønn. Men, du trenger ikke vente lenge - den kommer denne uke:)

Legge inn diett?  Enten får man diett beregnet ut fra oppsettet (og reisens lengde, land osv) - ellers så registrerer man faktisk utlegg til mat (kvitteringer, det som ofte kalles "reise etter regning"). 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Supert, takk! 🙂

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"