Mine områder
Hjelp
RunarL
CONTRIBUTOR **

Opprette mappe

av RunarL
Status: Åpen Idé

For å få en bedre oversikt på ulike reiser og der tilhørende kvitteringer, så hadde det vært veldig flott om man kunne opprette egne mapper på de ulike reisene man er på, FØR disse sendes inn. På den måten kan man legge utlegg og kvitteringer rett inn i riktig mappe, istedenfor at alle kvitteringer som nå bare blir samlet på en plass. Da er det lett for at man sender feil kvittering på et prosjekt eller en reise.

6 Kommentarer
amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *
av amundsf

Bare en tanke:

Man kan fra Emloyeeappen opprette de ulike reisene og lagre kvitteringene til dem - uten at reisen sendes til godkjenning. Fungerer ikke det? 

RunarL
CONTRIBUTOR **
av RunarL

Hei Amund,

 

Det hadde vært veldig greit og er det jeg forespør, men ut ifra det jeg har funnet ut, så er det ikke mulig.

Burde ikke være en tung programmeringsjobb å ordne det slik vil jeg tro.

 

Håper det de leser dette og kan ta tak 🙂

amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *
av amundsf

Det er mulig jo, jeg gjør det på den måten ganske ofte. Rett nok med ganske enkle reiseregninger.

 

Viktig å bruke appen Visma Employee og ikke den gamle Attach.

Når jeg har laget en kvittering velger jeg deretter "Send kvittering". Her er det to muligheter:

  • Velge en eksisterende reiseregning som ikke er sendt til godkjenning enda
  • Oppretter ny ved å legge inn navn og trykker lagre (IKKE send tilgodkjening)

Kan da i etterkant hente opp reiseregningen i en nettleser (være seg på mobil eller PC) og fylle inn km etc.

RunarL
CONTRIBUTOR **
av RunarL

Aha! Jeg er bare ikke vant med å trykke "sendt kvittering" FØR jeg er ferdig med en reise, men hvis jeg kan ordne det slik, så er jeg langt på vei hjulpet.

 

På det systemet vi brukte tidligere, så opprettet man reiseregningen med beskrivelser etc, før man la inn kvitteringer osv.

 

Takk for innspillet.

amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *
av amundsf

I appen tror jeg man må ha en kvittering for å få opprettet ny reise - på den måten jeg beskrev over.

 

Hvis man har opprettet reisen i en nettleser (eller når skal legge til flere kvitteringer) så KAN man i Employee appen gjøre det på denne måten:

 - Velge utlegg nederst

 - Velg reiseregninger oppe til høyre 

 - Gå inn på en reiseregning ikke sendt til godkjenning

 - Trykk på pluss nede til høyre

 - Velg legg utlegg i menyen som kommer frem

 

Da er det omtrent som du beskriver fra det andre systemet. Selvom det er en naturlig måte så blir det mye trykking slik appen er nå så jeg velger heller for min egen del måten beskrevet i inlegget over. Funker i grunn ganske så bra bare blir vant til den 🙂

 

Amund 

RunarL
CONTRIBUTOR **
av RunarL

Hei igjen Amund,

 

Siden jeg er mye på reise, så er det for min del kun appen som blir benyttet.

Da tar man reiseoppgjøret der og da 🙂

 

Så lenge man vet prosedyren, så kan man klare å tilpasse seg rutinene i Employee appen.

Tusen takk for gode tilbakemeldinger!

 

Runar

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"