Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

PDF i Visma Attach

av Anonymous
Status: Implementert

Det burde være mulig å åpne PDF (typisk flybillett, togbillett etc) fra mobiltelefonen inn i Visma Attach-appen for å kunne sende til Expense (evt direkte til godkjenning).

11 Kommentarer
av Gunnar Glendrange
Status changed to: Status: Implementert

Det er fullt mulig å få dette til i Attach!

Lagre kvitteringen som et bilde, så klikker du på "bilde"-ikonet nede i høyre hjørnet i Attach, når du er i modus for å ta bilde  (knappen gjør altså at du henter inn et ferdig tatt bilde i steden for å ta ett nytt)

 

av Gunnar Glendrange
Status changed to: Status: Implementert
 
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

 Hei,

Teksten blir utydelig og ikke så lett å lese hvis det gjøres slik. Testet f.eks på flybillett nå.

I tillegg er det jo en del ekstra trykk og operasjoner å gjøre det slik, kontra det å kunne velge Visma Attach under "Åpne i.." på en hvilken som helst PDF.

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Ser at denne ligger som "Implementert", ikke helt enig i dette... Burde definitivt vært en bedre måte å få pdf filer inn i Attach, da bilder blir meget uklare og problematisk om pdf består av mer enn en side. Kan dere se på en løsning? Eventuelt kunne dette vært løst ved at man kunne sende pdf'er til en gitt e-mail adresse som automatisk la vedlegg inn i Attach.

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Jeg er helt enig, oyvind_p!

Det burde absolutt ha vært mulig å benytte "Åpne i.." og velge Visma Attach-appen fra f.eks nettleser (som viser PDF), eller fra mail/Adobe Reader eller lignende.

av Gunnar Glendrange
Status changed to: Status: Implementert

Takk for innspill. Føler vi nå snakker om noe annett enn innledningsvis, men uansett - vi har dette på blokken!  Gjøre det enklere å få kvitteringer mottat på mail inn i Expense!

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hei Gunnar,

Nei, det er vel akkurat slik det ble fortalt innledningsvis. Uansett bra det ligger på "blokka" slik at det er enklere å få inn PDF-dokumenter og med god kvalitet.

Endrer du status fra "Implementert" til "Vi vurderer" eller lignende? 🙂

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hei, jeg er ny bruker som tidligere har brukt flere løsninger hvor det er veldig enkelt å legge til PDF som expense. Har foreløpig ikke sett at dette er mulig i løsningen, har dette faktisk blitt implementert, ref denne tråden?

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Heisann,

Nei - dessverre. Og i grunnen er det gått et skritt tilbake. Rett og slett fordi Visma nå ønsker å bruke Visma Employee i stedet for Visma Attach til å registrere utlegg og reiseregninger. Og i Employee er det ikke mulig å hente inn bilder fra kamerarullen heller - må ta bilde med appen. Så her har Visma et godt stykke å gå enda!

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

..og må få presisere at denne ideen ikke er implementert.

@Gunnar Glendrange: endrer du status?

av Gunnar Glendrange

Hei Idar, da må jeg be deg utdype ønsket. Jeg tenker at man kan knytte inn pdf'er/bilder i Attach. Ser du i kommentaren din refererer til Employee-app'n, har du ønsker til den vil jeg anbefale deg å registrere det som et nytt ønske, sjekk gjerne om det finnes fra før, for da er det ønskelig (og best), at du "like"r i steden:)   

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"