Mine områder
Hjelp
anita Øverby
PARTNER

Etterbetaling i Payroll

av anita Øverby
Status: Stem - Vi vurderer!

Ønsker at når man skal etterbetale fastlønn, timer ect i Payroll så burde etterbetalingen komme på egen lønnsart og ikke slå seg sammen med feks fastlønn og timer.  Dette også pga at etterbetaling kanskje ikke skal gå mot tabellen til den ansatte. Har kunder som mister litt oversikt når de skal sjekke etterbetalingen.

4 Kommentarer
Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *
av Nils Fossum

Oj! Det høres jo ikke bra ut men kan det virkelig være sånn? Stemmer er avgitt for sikkerhets skyld men håper dette skyldes en innstilling om ikke er satt riktig i systemet.

bjarne2
CONTRIBUTOR ***
av bjarne2

Ja, dette er fremdeles et problem som dukker opp når man endrer lønn tilbake i tid.

Når f.eks. en ansatt får endret timelønn tilbake i tid, så blir det veldig uoversiktlig .

Jeg håper det blir en fiks på dette snart.

Jan-Rune Rafteseth
CONTRIBUTOR *
av Jan-Rune Rafteseth

Er det noen som kjenner til om det er innstillinger som kan endre dette?

Har nå en lønnskjøring hvor en ansatt skal ha kr 4000 for 20 timer, og kr 130 i etterbetaling for endret timelønnssats.
På lønnsslippen til den ansatte vises dette på 1 linje med riktig antall og sats (20 x 200).
Men beløp (4130) er da ikke [antall x sats], fordi etterbetalingsbeløpet er lagt til her.

Dette blir jo umulig for de ansatte å forstå uten at det sendes egen forklaring, og det vil kreve mye ekstra kommunikasjon!

Eide Marianne
CHAMPION ***
av Eide Marianne

@Jan-Rune Rafteseth jeg har oppfattet at det er sånn etterbetalingen er i Payroll.  Så her informerte vi alle på allmøte, i håp om å unngå at hver og en kom og spurte, det samme måtte vi gjøre med at overtidssatsen ikke viser på lønnslippen.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"