avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Filtrering i Payrollrapporter

av Ingvild Fiskerstrand
Status: Stem - Vi vurderer!

Ønsker større fleksibilitet rundt filtrering i Payrollrapporter, da spesielt transaksjonsoversikt. Her burde man kunne filtrere og få ut alle transaksjoner på avdeling 3 og prosjekt 100 feks på kostnadsbærerne. Ønsker at mulighetene her ligner på det man får i Lønnsticker i Visma lønn.

3 Kommentarer
Dagny H. Austlid
CONTRIBUTOR ***
av Dagny H. Austlid

Enig, savner gode rapporter som ikke trenger videre bearbeiding før man tar de i bruk. Savner veldig god rapport sortert med sum pr konto.

Ser på avstemming A-melding mot regnskap, håper jeg tar feil, men stemmer det at den kun finnes i PDF format?

Ser på regnskapsrapport total, mye manuell jobbing i excell før man har en totalsum pr konto. Håper dette blir hastesak nå rett før årsoppgjør.

Nils Fossum
GURU *
av Nils Fossum

Kunne ikke vært mer enig med Ingvild og Dagny her! Har ikke kommet dit enda da vi starter opp med kjøringer i Payroll fra 2021, men har jo absolutt trodd at Payroll skal være en verdig overtaker etter Visma Lønn og Huldt & Lillevik Lønn på alle måter. Systemet har jo fått noen år på baken nå!

Bård Runnestø
CONTRIBUTOR *
av Bård Runnestø

Det sies at med alder kommer klokskap.  Når det gjelder Payroll har årene kommet sigende, mutters alene. 

Etter et års erfaring, med bakgrunn fra velfungerende Visma Lønn, er det bare å si det som det er: systemeringen i oppbygging av et nytt Payroll lønnssystem har vært svært dårlig.  Bevis; alle elementere trivialiteter som det ønskes og ønskes om her på community.

Eksempel:

1) Spesifikasjon av arbeidsgiveravgift pr ansatt pr prosjekt pr lønnskjøring: umulig å få ut rapport på.

2) Registreringsliste som tar med seg alle irrelevante null-kandidater.

3) Har du ansatte, medlemmer av flere fagforeninger, har du som lønnsmedarbeider problem.

Jeg behøver ikke gå inn på kunnskapen til de som supporterer, annet enn å konstatere:  Sorteberg har helt rett i sin kritikk av inkonsistensen i retro-hysteriet.  Vikarierende Visma-begrunnelse til hvorfor retro er ønskelig er søkt (NAV, pensjonstilbydere mv) og skulle aldri trumfe hensynet til en pragmatisk og effektivt innrettet lønnsprosedyre.  Det skal bli et underlig årsoppgjør..