Mine områder
Hjelp
Mette
CONTRIBUTOR ***

Mulighet for lønnslipp på e-post

av Mette
Status: Ikke prioritert

Det fungerer bra med lønnsslipp på web/app for de aller fleste ansatte hos oss. Men vi har en del pensjonister som skal motta ytelser, og det er ønskelig med valg for automatisk utsendelse av pdf-lønnsslipp pr e-post for enkelte. Det er vanskelig å supportere bruk av web/app for pensjonister som lenger ikke er i arbeid å bruke løsningen på web/app og vi ender med å sende disse ut på e-post manuelt.

4 Kommentarer
bjso
CONTRIBUTOR *
av bjso

Finnes det en løsning/mulighet til å sende lønnsslipen per e-post pt?

Hanna Eid
VISMA
av Hanna Eid
Status changed to: Status: Ikke prioritert

Hei,

Takk for innspill. Fra et GDPR perspektiv så er det tryggere å sende via appen/web som har de nødvendige sikkerhetstiltakene. Vi kommer foreløpig ikke til å prioritere utsendelse per mail, da dette krever et nivå av sikkerhet som er vanskelig å dekke.

Mvh

Hanna

johnerikjohnsen
PARTNER
av johnerikjohnsen

Hei

Jobber nå med en kunde som har en god del sporadiske medarbeidere som neppe skal ta i bruk Payslip. Disse må få det på e-post uansett. Og skal kunden overholde GDPR så må den enkelte PDF krypteres før den sendes ut.

Nå får man alle lønnsslippene i én PDF og dermed må de splittes, eller så må man hente én og én fra Kontroller lønnsslipper.

Faren ved å ikke håndtere dette skikkelig er at kunden sender epost med ukryptert PDF og det er jo heller ikke særlig bra.

Hadde man kunnet eksportert lønnsslippene som separate PDF-er med filnavn slik at man kjente igjen de ansatte, og med enkelt kryptering og passord à la Huldt & Lillevik, ville dette ha hjulpet mye.

John Erik

johnerikjohnsen
PARTNER
av johnerikjohnsen

Lagt inn mitt forslag som egen idé.

John Erik

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"