Mine områder
Hjelp
LKL
CONTRIBUTOR **

Differentiering av rättigheter för behörighetsgrupper i Visma PM

av LKL
Status: Stem - Vi vurderer!

Mer differentierade rättigheter skulle göra visma PM mer användbart i processer där olika discipliner med olika behörighetsgrupper  behöver läsa eller redigera olika data för projekt och ändra projektstatus.  Idag är det för grovt och kräver "Alla" rättigheter i alla projekt för att bli effektivt.  Det är inte bra mht integriteten och risk för att misstag begås. 

I exemplet nedan har jag försökt att visa våra önskemål för att vår process skall fungera på ett säkert sätt.  

LKL_0-1646904334507.png

 

1 Kommentar
Arthur Kvalheim
CHAMPION ***
av Arthur Kvalheim (Oppdatert ‎28-03-2022 13:14 av Arthur Kvalheim )

Vi ser også behov for ytterligere differensierte muligheter i tilgangsstyring. I dag ender vi ofte opp med å gi brukergrupper tilgang til å endre alt i alle prosjekt, inkludert å se økonomiske data, for å kunne bruke Visma PM/Severa effektivt. 

Noen umiddelbare funksjoner jeg ser at vi har behov for i dag er:

  • å kunne gi tilgang til å se men ikke redigere alle prosjekt, uten økonomiske data
  • å kunne gi tilgang til å se og redigere alle prosjekt, uten økonomiske data
  • å kunne gi tilgang til å opprette kontaktpersoner, uten tilgang til å kunne opprette/redigere kunder
  • å kunne gi tilgang til å arbeide med tilbudsmaler, uten å måtte gi tilgang til systeminnstillinger
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"