Mine områder
Hjelp
Arthur Kvalheim
CHAMPION ***

Endre prislister: Mulighet for å sette startdato tilbake i tid

av Arthur Kvalheim
Status: Stem - Vi vurderer!

Jeg ser det har vært diskusjoner på denne funksjonen tidligere, og at dere jobber med nytt brukergrensesnitt for innstillinger. Kanskje dette kommer der? Uansett:

Jeg vil anta det er vanlig å for eksempel justere priser gjeldende fra 1. januar, og at man ønsker å legge inn nye prisene i løpet av januar. Men i dag (22. januar 2021) tillater ikke systemet at man setter startdato for en prisliste tilbake i tid (se bilde). Jeg foreslår å gjøre dette mulig. 

Litt tilleggsinfo:
Jeg klarer å omgå problemet delvis nå, ved å endre prisene rett i prislisten (ikke lage en ny versjon av prislisten med egen startdato). Ulempen er at timer fra i fjor som ennå ikke er fakturert, også vil få den nye prisen.

For å omgå problemet har jeg nå "forberedt meg" til neste år (synlig i bildet under), ved å opprette en ny versjon av prislisten med startdato 1. januar neste år. Prisene er foreløpig like dagens priser, men i januar neste år vil jeg da endre prisene rett i den prislisten som allerede har riktig startdato. 

Men det burde jo være mulig å bare sette startdato tilbake i tid, slik at nye priser gjelder for alle timer etter startdato, som ennå ikke er fakturert.

image.png
 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"