Mine områder
Hjelp
Jens Sjöberg
CONTRIBUTOR ***

Ressursallokering og oppgaver må knyttes sammen

av Jens Sjöberg
Status: Stem - Vi vurderer!

Har lenge manglet en funksjon for å legge til oppgaver på samme pop-up som man legger inn ressursallokering. Altså hvis du allokerer X timer på prosjekt Y, burde du i samme vindu kunne beskrive hva som skal gjøres av den enkelte. Ergo burde det i samme vindu være mulig å legge til en eller flere oppgaver, som da automatisk tildeles den aktuelle personen man allokerer ressurser på på riktig prosjekt. 

 

Siden dette er et prosjekt-verktøy syns jeg det er ganske merkelig at det ikke er noe sammenheng mellom oppgavekort / to do og ressursallokering. Vi benytter nå et excel-ark for å tildele ressurser og oppgaver til de ansatte. Veldig klønete. 

 

 

3 Kommentarer
Tormod Solem Slupphaug
CHAMPION ***
av Tormod Solem Slupphaug

Ja, støttes 100 %! Vi bruker oppgavekortene aktivt, men slik ressursallokeringen er nå (uten sammenheng med oppgavene) blir det for tungvint å bruke.

 

Skulle ønsket at en kunne styrt både estimerte timer og ressursallokering direkte fra oppgavekortene, og at dette da oppdaterer seg automatisk om man endrer på en oppgave (tildelt osv.).

 

Uansett hvordan dette løses: en tettere kobling ønskes veldig velkommen! 😊 👍 

Jens Sjöberg
CONTRIBUTOR ***
av Jens Sjöberg

Enig, kunne også godt ha tatt med estimat timer! 🙂

eirikhom
CONTRIBUTOR **
av eirikhom

Hiver meg på diskusjoner rundt ressursallokering. Ønsker meg større fleksibilitet rundt denne funksjonen. Vi har stort sett behov for å allokere på prosjektnivå, men systemet støtter i dag kun allokering på fasenivå. Ser for meg en opsjon der man kan velge om man skal allokere på prosjekt- aller fasenivå på prosjektene.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"