Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Sortering av prosjekter inne på en kunde

av Anonymous
Status: Åpen

Oversikten over avsluttede prosjekter inne på en kunde blir for veldig uoversiktlig, hovedsaklig fordi sorteringen er helt tilfeldig. Et nylig avsluttet prosjekt kan fint havne på side 3, uten at det er noen god grunn til det. Her hadde det vært fornuftig å sortere på enten prosjektnummer eller sluttdato, slik at de nyeste prosjektene var først, og de eldre på sidene bakover.

 

Vi har mange jobber som baserer seg på tidligere jobber, og da er det vanskelig å gå igjennom eldre prosjekter når de kommer i tilfeldig rekkefølge.

 

Man kan selvsagt klikke på tittelfeltet for å sortere slik man vil. Men siden dette blir husket til neste kunde, skaper dette mange ekstra klikk.

 

Forslag til løsning:

Når man sorterer på f.eks prosjektnummer, huskes dette for den brukeren slik at det alltid blir sortert på den måten man velger inne på prosjekter på en kunde. Enkel løsning som ikke skaper noe problemer med andre ting. Må kunne ha forskjellig sortering på salg, pågående og avsluttede prosjekter.

 

prosjekter-inne-p-åkunde.png

4 Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Helt enig i at dette må på plass. Blir veldig mange ekstra klikk pr. dag pg.a dette.

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Jobbes det med en løsning på dette?

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hei.

Vet ikke om dette er noe dere vurderer, har ikke fått noen respons fra dere på det enda.

 

Men i sammenheng med dette, så ser vi at vi har behov for mere "personlifisert" visning av prosjekter inne på en kunde. Ikke bare sortering, men også hvilke kolonner som skal vises. Vi hos oss bruker f.eks prosjektstatus veldig aktivt, og det hadde vært nyttig å hatt med i prosjekt-lista inne på en kunde.

 

Med en slik funksjon så er spørsmålet om hvor man skal endre oppsettet. Skal det være globalt for vår organisasjon, eller lokalt per bruker. Og hvor skal man endre det. Jeg tenker at globalt hadde vært mest fornuftig, hvis ikke så vil man endre opp med at forskjellige personer har forskjellig oppsett, som igjen skaper frustrasjon og spørsmål.

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Helt enig i både det opprinnelige innlegget og innlegget over av @Anonymous 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"