Mine områder
Hjelp
Vibeke Onstad
CONTRIBUTOR ***

Sperre når timene går over estimat

av Vibeke Onstad
Status: Stem - Vi vurderer!

Hei,

Vi skulle veldig gjerne hatt en sperre når det blir registrert timer som går over estimat.

I tillegg så hadde det vært veldig fint å sett hvor mange av timene som er reelle, dvs fakturerbare.

Hvis en registrerer f.eks. reise i arbeidstid så kommer disse timene også som "ferdig". Disse timene er ikke så interessante å se sammen estimatet, så hadde vært fint å kunne skille ut disse timene.

 

Mvh Vibeke

3 Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Jeg skulle ønske det var ett varsel ved timeføring, når registrert timer som går over estimat.

 

Vet det er varsel når man bruker allokering, men ofte hos oss så benytter vi ikke allokering, men bare estimat. Da burde den som fører tid få ett varsel når man går over estimatet, på samme måte som man får ett varsel hvis man går over allokerte timer.

 

Kunne vært som valg inne i innstillinger.

"Gi advarsel når tidsforbruk overgår allokert tid" og "Gi advarsel når tidsforbruk overgår estimert tid". Da blir det lit mer fleksibelt med tanke på forskjellig bruk og behov.

 

Der kunne man også hatt valget "Ikke tillat timeføring hvis timebruk er over estimert tid" ... og tilsvarende for allokert tid. Eventuelt "Ikke tillat timeføring hvis timeforbruk er 120% av estimert tid", hvor prosent kan brukerdefineres.

 

I visningen under, kunne "5,75 t over" stått som i dag, mens man også fikk "5,75 t over estimat" hvis det var over estimat som var gjeldende.

 

Skjermbilde 2019-10-04 kl. 08.53.18.png

Tormod Solem Slupphaug
CHAMPION ***
av Tormod Solem Slupphaug

Støtter tamsrud her. Heller ikke hos oss er det aktuelt med sperre, men brukerne bør helt klart få en advarsel når noe går over estimat. For vår del er det først og fremst det totale timeestimatet på prosjektet (og ikke per fase) som er viktig. Som tamsrud sier: her bør det gjerne være litt valgmuligheter via innstillinger.

eirikhom
CONTRIBUTOR **
av eirikhom

Varsel når man går over estimat støttes!

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"