Mine områder
Hjelp
Arthur Kvalheim
CHAMPION ***

Timer fra kundeprosjekter, som variabel i bruker-KPI

av Arthur Kvalheim
Status: Stem - Vi vurderer!

Vi ønsker å følge med andelen timer vi arbeider i kundeprosjekter versus interne prosjekter. Da trenger vi verdien for totalt timer ført på kundeprosjekter tilgjengelig i KPI-innstillingene. For eksempel:

Andel timer i kundeprosjekter = Timer på kundeprosjekter / Arbeidstimer

image.png

3 Kommentarer
Tormod Solem Slupphaug
CHAMPION ***
av Tormod Solem Slupphaug

Løses ikke dette med rapport over fakturerbarhet? Fakturerbarhet målt i antall fakturerbare timer vil jo hver enkelt se i sin timeoversikt, og så kan dere lage en enkel rapport som viser totalen for selskapet. 

Arthur Kvalheim
CHAMPION ***
av Arthur Kvalheim

Takk for innspill @Tormod Solem Slupphaug . Den gjør nesten det, men vi ser at andelen fakturerbare timer stort sett er en god del lavere, enn Timer på kundeprosjekter / Arbeidstimer (som er den KPIen vi vil ha). Jeg tipper dette er fordi timer ført på kundeprosjekter, men som er ført på en fase med prisunntak - eller er markert i fakturautkastet som ikke-fakturerbar, påvirker andelen fakturerbare timer.

 

Vi vil måle tiden brukt på kundearbeid mot internarbeid. I dag må vi ta ut antall Timer på kundeprosjekter, og antall Arbeidstimer, til Excel - lage en ny kolonne - og dele den ene på den andre. Vi ønsker å presentere denne KPIen flere steder rett i systemet.

image.png

Arthur Kvalheim
CHAMPION ***
av Arthur Kvalheim

Dette finnes jo allerede 🙂

Etter litt jobbing med KPIer nå, så fant jeg at dette jo finnes allerede - bare litt gjemt vekk.

Etter jeg har lagt til en variabel fra skjermbildet over, så kommer et nytt "filterikon" frem på variabelen, der man kan ytterligere spesifisere. Der fant jeg blant annet filtreringen på kunde/intern-timer som jeg etterspør over. 

Fantastisk! 🙂

 

image.png




Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"