Mine områder

Sign in Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.
annuller
Viser resultater for 
Søg i stedet efter 
Mente du: 

Kursus: Overgangsordningen til den nye Ferielov - Formiddag

(updated by Didde Brockdorff Olsson VISMA ‎11-03-2019 14:23 )
Didde Brockdorff Olsson

Den 1. september 2020 træder en ny ferielov i kraft i Danmark. Det betyder blandt andet, at vi overgår til samtidighedsferie i stedet for det forskudte optjenings- og ferieår, som vi kender det i dag.

I perioden fra 1. januar 2019 til 31. august 2019 optjener vi den sidste ferie, 16 feriedage efter den gamle ferielov. Denne ferie kan afholdes i perioden fra den 1. maj 2020 til den 31. august 2020. Den 1. september 2020 overgår vi alle til samtidighedsferie.

Inden vi går over til ny ferielov, skal vi igennem en overgangsperiode, hvor de feriepenge vi opsparer i perioden fra 1. september 2019 til 31. august 2020 skal indefryses. Det skal vi, fordi alle lønmodtagere ellers ville have et helt års opsparet ferie i overskud. Feriepengene bliver hensat i en ny fond, Lønmodtagernes Feriemidler.

Kurset er for dig, der vil være sikker på, at du har styr på reglerne om ferieafholdelse i overgangsperioden og være sikker på, at dit lønsystem er opsat rigtigt, så du indberetter det korrekte beløb til Lønmodtagernes Feriemidler og kommer godt igennem overgangsperioden til den nye ferielov.

Se de fulde kursusdetaljer, og tilmeld dig her:

tilmeld.png

4 Kommentarer
CONTRIBUTOR *

Hej,

Hvordan adskiller kurset "Overgangsordning til den nye ferielov" (1/2 dag) sig fra kurset "Ferieloven og Visma løn" (1/1 dag) ?

Jeg har tilmeldt mig sidstnævnte kursus, da jeg troede at jeg på det kursus fik information omkring loven samt fik vist hvad der rent praktisk skal ændres i lønsystemet. Men når I bliver ved med at oprette kurser bliver man i tvivl om hvilket kursus der er det rigtige at deltage i.

CONTRIBUTOR *

Hejsa.

Jeg ønsker også svar på samme spørgsmål som Trine Jensen.

Hej

Heldagskurset handler om den generelle lovgivning med fokus på Overgangsordningen og

den nye Ferielov.

På halvdagskurset har vi fokus på de ændringer der er gennemført i systemet for at håndtere Overgangsordningen.

Der er oprettet forskellige hel- og halvdagskurser for at imødekomme alles behov, da alle har forskellige forudsætninger for kurserne.

Jeg håber, at dette besvare jeres spørgsmål. Ellers er i selvfølgelig velkommen til at vende tilbage.

Rigtig god dag.

Mvh.

Kursusadministrationen

CONTRIBUTOR **

Har lige talt med Ronja som også sidder i kursus afdelingen, og jeg er ikke blevet meget klogere - kommer man til at arbejde i systemet på ½ dags kurset - vi har vel efterhånden alle hørt om overgangsperioden, det er mere hvordan man takler det i systemetjeg er interesseret i - hvad gør man ved barsel - frætræder medarbejder, time lønnede  i perioden - Glad humørikon

Pernille