Mijn Communities
Help

Final update: Migratie mailserver - laatste fase

door MikeChin (Bijgewerkt ‎28-03-2022 08:23 door MikeChin VISMA )

Laatste update 28 maart 2022:

In eerdere berichten op de community hebben wij aangekondigd dat we alle klanten naar de AWS Mail server zullen migreren. De migratie gebeurt in batches. De migratie van circa 250 klanten is succesvol uitgevoerd 

 

De laatste batch zal op 13 april worden gemigreerd

 

Hoe weet ik of ik op 13 april word gemigreerd?

Wanneer er in eerdere stadium geen migratie naar de nieuwe mailserver heeft plaatsgevonden zal dit voor jouw organisatie op 13 april plaatsvinden. Je krijgt hier geen individuele request/ bericht van. Klik hier om te lezen wat dit precies voor jouw organisatie betekent.

 

Waarom moet de migratie naar de AWS mailserver gebeuren?

De nieuwe mailserver biedt betere mogelijkheden voor beveiliging van de mailberichten. Zo kun je jouw domein registreren en is het voor de ontvanger beter te verifiëren dat het een beveiligde e mailbericht is. 

 

Wat moet ik doen als ik de inrichting al heb gedaan?

Wij hebben alle klanten gevraagd om met hun IT beheerder de SPF en DKIM records in te richten. Wanneer je dit als organisatie al hebt gedaan dan hoef je niets meer te doen en ben je al gemigreerd naar de nieuwe Mailserver. 

 

Wat moet ik doen om alsnog de SPF en DKIM in te richten?

Allereerst informeer jouw IT beheerder. Je kunt dit niet zonder hen doen!

Volg daarna de instructies zoals genoemd in het bericht van 17 september. Klik hier om het bericht te openen.

 

---

In eerdere berichten op de community hebben wij aangekondigd dat we alle klanten naar de AWS Mail server zullen migreren. De migratie verloopt in batches. De migratie van de eerste 100 klanten is succesvol uitgevoerd 

 

De tweede batch zal op 21 maart worden gemigreerd. 

 

Hoe weet ik of ik op 21 maart word gemigreerd?

De klanten die nog geen SPF en DKIM records hebben ingericht en gepland staan voor 21 maart zullen individueel een bericht krijgen via een request die voor jouw organisatie zal worden aangemaakt in 4ME. Daarin zullen ook de te migreren omgevingen staan en een link naar de instructie. 

 

Waarom moet de migratie naar de AWS mailserver gebeuren?

De nieuwe mailserver biedt betere mogelijkheden voor beveiliging van de mailberichten. Zo kun je jouw domein registreren en is het voor de ontvanger beter te verifiëren dat het een beveiligd emailbericht is. 

 

Wat moet ik doen als ik de inrichting al heb gedaan?

Wij hebben alle klanten gevraagd om met hun IT beheerder de SPF en DKIM records in te richten. Wanneer je dit als organisatie al hebt gedaan, dan hoef je niets meer te doen en ben je al gemigreerd naar de nieuwe Mailserver. 

 

Wat moet ik doen om alsnog de SPF en DKIM in te richten?

Allereerst informeer jouw IT beheerder. Je kunt dit niet zonder hen doen!

Volg daarna de instructies zoals genoemd in het bericht van 17 september. Klik hier om het bericht te openen.

 

 

 

 

 

 

Updated 24 februari 2022:

Er is besloten om de voorgenomen migratie-actie gepland op 24 februari uit te stellen naar het begin van volgende week.

--

In eerdere berichten op de community hebben wij aangekondigd dat we alle klanten naar de AWS Mail server zullen migreren. De migratie verloopt in batches. De migratie van de eerste 100 klanten zal op 24 februari 2022 uitgevoerd worden. 

 

Waarom moet de migratie naar de AWS mailserver gebeuren?

De nieuwe mailserver biedt betere mogelijkheden voor beveiliging van de mailberichten. Zo kun je jouw domein registreren en is het voor de ontvanger beter te verifiëren dat het een beveiligde e mailbericht is. 

 

Wat moet ik doen als ik de inrichting al heb gedaan?

Wij hebben alle klanten gevraagd om met hun IT beheerder de SPF en DKIM records in te richten. Wanneer je dit als organisatie al hebt gedaan dan hoef je niets meer te doen en ben je al gemigreerd naar de nieuwe Mailserver. 

 

Hoe weet ik of ik op 24 februari wordt gemigreerd?

De klanten die nog geen SPF en DKIM records hebben ingericht en gepland staan voor 24 februari zullen individueel een bericht krijgen via een request die voor jouw organisatie zal worden aangemaakt in 4ME. Daarin zullen ook de te migreren omgevingen staan en een link naar de instructie. 

 

Wat moet ik doen om alsnog de SPF en DKIM in te richten?

Allereerst informeer jouw IT beheerder. Je kunt dit niet zonder hen doen!

Volg daarna de instructies zoals genoemd in het bericht van 17 september. Klik hier om het bericht te openen.