Mijn Communities
Help

Template Geboorte- en Ouderschapsverlof

door LaurensK

Beste community-leden,

Bij het opnemen van ouderschapsverlof ontstaat vaak de noodzaak om het opgebouwde wettelijke en bovenwettelijke verlof te corrigeren. Om dit proces te ondersteunen, heb ik een template gemaakt die deze correcties nauwkeurig berekent op basis van de onbetaalde verlofuren.

Met deze template is het mogelijk om voor alle verlofsoorten rondom het ouderschapsverlof de saldi overzichtelijk bij te houden. Dit geldt zowel voor het wettelijk- en bovenwettelijk verlof als voor de specifieke uren van het ouderschaps- en geboorteverlof zelf.

Dit template heeft Peple erg geholpen, wellicht heeft u er ook iets aan.

3 Opmerkingen
NvdB
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door NvdB

@LaurensK vraagje voor welke sector is dit template gebouwd??

LaurensK
VISMA
door LaurensK

Deze versie is gebaseerd op de standaard wettelijke richtlijnen. Als er specifieke (CAO-)afspraken zijn over verlofopbouw tijdens onbetaald verlof is aanpassing nodig. Hierbij is te denken aan "correctiefactor" toe te voegen (standaard op 100%). Door de berekende correctiewaarden met dit percentage te vermenigvuldigen, maak je de tool eenvoudig passend voor sectoren waar de opbouw (deels) doorloopt.

NvdB
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door NvdB

dank voor toelichting. zag later dat er paar velden zoals bovenwettelijk verlof ''handmatig'' aan te passen zijn. Wilde dat ik zo handig was met Excel 😀.