Mijn Communities
Help

Betaald ouderschapsverlof in Payroll

door lauraholm

Op 24 juni jl. organiseerden wij het webinar ‘Betaald ouderschapsverlof Visma.net HRM & Payroll’. In dit webinar vertelden we over de wettelijke wijziging met betrekking tot het betaald ouderschapsverlof dat per 2 augustus 2022 in gaat. Ook hebben we het belang om de WAZO uitkering voor het betaald ouderschapsverlof separaat te administreren toegelicht. We lieten zien hoe je dit oplost in Visma.net Payroll. In Visma.net HRM zijn we aan het kijken hoe we de verlofmodule in zijn geheel, dus ook Ouderschapsverlof, kunnen verbeteren.  Omdat we dit als groter geheel willen aanpakken, zal dit nog even op zich laten wachten.

 

Als je wilt weten hoe de wet- en regelgeving ook al weer zat, dan kan je dat hier raadplegen. 

 

Ben je nu benieuwd hoe je ook al weer het Ouderschapsverlof in Payroll administreert, dan kun je de presentatie webinar Betaald Ouderschapsverlof raadplegen. Het Betaald Ouderschapsverlof zal beschikbaar komen in de juli release van Visma.net Payroll. Meer detailinformatie kun je vinden in het kennisbankartikel Betaald ouderschapsverlof.

6 Opmerkingen
astolk
CONTRIBUTOR ***
door astolk

is het webinar zelf ook terug te kijken ?

astolk
CONTRIBUTOR ***
door astolk

webinar heb ik inmiddels gevonden

 

@lauraholm 

 

wij willen niet 70% van het dagloon doorbetalen, maar 70% van het loon

hoe kunnen we dit inrichten ?

 

 

lauraholm
VISMA
door lauraholm

@astolk Voor het inrichten van een aanvulling tot bijvoorbeeld 70% van het salaris, kun je de stappen zoals beschreven in het kennisbankartikel Betaald ouderschapsverlof door UWV in Visma.net Payroll volgen. De stappen staan onder het kopje "Aanvulling op de uitkering". Hierbij wordt ook expliciet het scenario 70% uitbetaling van het salaris, dus niet gemaximeerd op dagloon, besproken. 

astolk
CONTRIBUTOR ***
door astolk

@lauraholm 

 

over 70% uitbetaling moet geen pensioenpremie berekend worden.

Kan dit ook ingesteld worden ?

 

miranda163
CONTRIBUTOR ***
door miranda163

@lauraholm 

Door Visma|Raet is ingericht 100% maar als we het verwerken via tijdsregistratie activiteitencode 42 berekend ie ook op uitvoercode 639. Als we 100% wijzigen naar 70% wordt niets geboekt op die uitvoercode. Zijn er meerdere die werken met tijdsregistratie en tegen dit zelfde probleem aanlopen. Het lijkt me niet wenselijk dat wat Visma|Raet inricht dat te gaan aanpassen. 

Leon Lexence
CONTRIBUTOR *
door Leon Lexence

Ben nu ook bezig om betaald ouderschapsverlof in te voeren en wij gaan ook 70% van het loon doorbetalen.

Kan ik het inrichten van het betaald ouderschapsverlof op dezelfde manier doen als bij aanvullend geboorteverlof ?

Wij hebben aanvullend geboorteverlof gekozen voor LC 14320 Korting aanvullend geboorteverlof (met voortzetting pensioen).

Kan ik dan voor het betaald ouderschapsverlof kiezen voor LC 14350 Korting betaald ouderschapsverlof (met voortzetting pensioen) ?

Hoor graag van jullie.