Mijn Communities
Help

Onderhoud Flex Benefits op 26 maart 2024

door André Visschers

Op dinsdagavond 26 maart zal Flex Benefits vanaf 19:00 uur korte tijd niet beschikbaar zijn wegens onderhoud. We gaan een hotfix installeren die de volgende verbeteringen bevat:

 

1. Een verbetering van de functie voor het indienen van aanvragen.

We hebben gezien dat deze functie vandaag verkeerde workflows heeft aangemaakt in HR Self Service. We hebben de functie vanmiddag daarom moeten stoppen.
Daarnaast kwam er bij veel andere medewerkers de foutmelding dat het indienen van de aanvraag niet gelukt was.
Vanavond zal de functie worden verbeterd. 
Voor de getroffen medewerkers zullen we de aanvraag automatisch opnieuw indienen.

 

2. Enkele technische verbeteringen van de procedure voor het identificeren van gebruikers.

7 Opmerkingen
Angela Heins1
CHAMPION *
door Angela Heins1 (Bijgewerkt ‎27-03-2024 07:45 door Angela Heins1 )

@André Visschers 

 

Helaas krijg ik bij het inloggen nog altijd:

AngelaHeins1_0-1711521847887.png

 

tot en met dinsdag had ik nergens last van. Ik heb daar al een call voor lopen.

Andrea Hulstein
CHAMPION *
door Andrea Hulstein

Goedemorgen,
Punt 2 het identificeren van gebruikers, gaat dat over het onderstaande? Dit is bij ons nog niet opgelost.

AndreaHulstein_0-1711522457475.png

 

ArianneB
CHAMPION *
door ArianneB

Het oplossen van verkeerde saldo's in Flex is niet genoemd in de verbeteringen, maar dit staat dus nog steeds fout en moeten we Flex nog steeds geblokkeerd laten voor onze werknemers.

Wanneer wordt hier wat voor gefixt?

Leo Vis1
CONTRIBUTOR ***
door Leo Vis1

Exact ArianneB, dat is ook ons probleem en ook wij hebben Flex dicht moeten zetten. Kun je hiervoor een indicatie geven André?

Astrid van der Elst
CONTRIBUTOR ***
door Astrid van der Elst

Bij ons worden ook verkeerde saldo's getoond in Flex Benefits. Ik heb een melding gemaakt en is in behandeling.

Flex B staat nog wel open voor de medewerkers. Ik vraag me af wat de gevolgen zijn als we het open laten staan en medewerkers nu verkeerde saldo's zien. Wat we nu zien is dat de saldo's te laag zijn. Dus te veel opnemen is daardoor gelukkig niet aan de orde.

ArianneB
CHAMPION *
door ArianneB

@Astrid van der Elst dat is bij ons juist andersom. Er wordt een hoger saldo gepresenteerd.

Achter de schermen wordt het wel gemaximeerd op het juiste bedrag, maar werknemer krijgt onjuiste info en koopt wellicht meer uren dan het echte saldo toe laat. Daarom hebben wij Flex geblokkeerd.

door André Visschers

Goedemorgen,

We hebben gisteravond een hotfix uitgebracht voor de functie voor het indienen van aanvragen. De installatie is gelukt en de testen zijn succesvol verlopen. Het indienen van aanvragen en het aanmaken van workflows in HRSS werkt weer goed.

 

De aanvragen, waarbij gisteren een foutmelding is gekomen, hebben we gisteravond opnieuw ingediend d.m.v. een datafix. 

We gaan vandaag onderzoeken hoe we de aanvragen, waarvoor een verkeerde workflow in HRSS is aangemaakt, kunnen behandelen.

 

Ondertussen werken we door aan het oplossen van de andere problemen, zoals de foutmelding bij het starten van Flex Benefits vanaf een directe link in MijnYouforce en de verkeerde berekening van het IKB-budget. Ik hoop dat we vanavond een nieuwe hotfix kunnen uitbrengen waarin weer enkele problemen zijn opgelost.