Mijn Communities
Help

Stand van zaken problemen Flex Benefits

door André Visschers (Bijgewerkt ‎27-03-2024 16:11 door Giovanni Slemmer VISMA )

In het weekend van 16 en 17 maart is Flex Benefits gemigreerd naar de Azure Public Cloud. Gecombineerd met deze migratie hebben wij aanpassingen gedaan in de manier van authenticeren. Hiermee borgen wij de veiligheid en toekomstbestendigheid van Flex Benefits. In navolging van de aanpassingen in authenticatie ondervindt een aantal van onze klanten hinder in het gebruik van Flex Benefits. De afgelopen anderhalve week hebben wij gewerkt aan het herstellen van de ontstane problemen. Met dit bericht willen wij jullie graag informeren over de huidige stand van zaken en zo veel mogelijk duidelijkheid geven over de komende dagen. 

 

De problemen die succesvol zijn verholpen zijn:

 

  • Flex pakketten toonden soms een afwijkende naam. Bij het gebruiken van het flexpakket werd wel de juiste inhoud getoond.
  • In sommige gevallen hadden Admin users problemen met het openen van Flex Benefits
  • De export naar Beaufort werkte niet naar behoren
  • Het indienen van keuzes bij meerdere dienstverbanden verliep niet volgens verwachting
  • De workflow voor het goedkeuren van keuzes werd soms op persoonsnummer 1 weggeschreven in Self Service.

 

Momenteel zijn de volgende hoge prioriteit zaken nog bij ons in behandeling:

 

  • Het starten van Flex Benefits via een directe link (bijvoorbeeld ‘verlof kopen’) in Mijn Youforce werkt niet voor alle klanten.
    • De fout is geïdentificeerd en hersteld. Deze wordt op dit moment getest.De verwachting is dat wij dit spoedig kunnen oplossen middels een hotfix.

 

Naast de gemelde problemen met authenticatie en verwante zaken, hebben wij de volgende hoge prioriteit zaken in behandeling:

 

  • Er worden fouten bij het berekenen en tonen van budgetten gezien. 
    • De fout is geïdentificeerd en hersteld. Deze wordt op dit moment getest.De verwachting is dat wij dit spoedig kunnen oplossen middels een hotfix.
  • Enkele klanten melden dat het uurloon van medewerkers op 0 is gezet. 
    • Dit probleem is recent gemeld en in analyse binnen het team.
  • Sommige nieuwe medewerkers worden niet geïmporteerd in Flex Benefits.
    • Dit probleem is recent gemeld en in analyse binnen het team.

 

Wij betreuren de problemen die deze afgelopen weken hebben gespeeld enorm en doen ons uiterste best deze zo spoedig mogelijk te verhelpen. We willen jullie bedanken voor het begrip en de feedback op de community. We houden jullie hier graag op de hoogte van de ontwikkelingen.

 

Omdat er verschillende berichten op de community gedeeld zijn gaan we degene die hierboven is gedeeld en dit bericht afsluiten we gaan een nieuwe aanmaken om verdere verwarring te voorkomen.

 

Ik verwijs naar dit bericht:

 

https://community.visma.com/t5/Verstoringen-Youforce-Flex/Storing-Flex-Benefits/ta-p/649172

8 Opmerkingen
jornkolk1
VISMA
door jornkolk1

@André Visschers  Ik heb 20 maart een export gedraaid vanuit Flex Benefits rond 15:00 en nu zag ik dat er 's avonds rond 19:00 nogmaals dezelfde export is geïmporteerd. Kan dit hier ook mee te maken hebben?

Evelien van der Haagen1
CONTRIBUTOR ***
door Evelien van der Haagen1

Goed om te horen. Wij ervaarden problemen met salarisbedragen die in Flexbenefits afwijken van HR core. Is dit ook nog in analyse? (Dus niet alleen budgetten en uurlonen.)

Danny van Dellen
CONTRIBUTOR ***
door Danny van Dellen

@André Visschers ook wij ervaren problemen met FB, keuzemaand is nu april maar nu lijkt er een volledige maand (opbouw) te missen. Ook krijgen de werknemers al tijden een stekker te zien, wanneer verwachten jullie de storingen opgelost te hebben?

door André Visschers

We hebben een verstoringsmelding geplaatst op het tabblad "Verstoringen". De berichtgeving over de voortgang vindt plaats op die pagina.

door André Visschers

Beste @jornkolk1 

Op 18 en 19 maart waren er problemen met de exportfunctie, dat exportbestanden niet opgestuurd werden naar Beaufort. Dit is op 19 maart, 's-middags, opgelost.
Daarnaast werkten de knoppen op het venster Exportbestanden niet goed. Dat hebben we opgelost dmv een hotfix op 20 maart, 's-avonds rond 18-19 uur.  Als jij zegt dat jouw exportbestand om 19 uur nog eens is geïmporteerd in Beaufort, dan zou dat door de hotfix veroorzaakt kunnen zijn.

jornkolk1
VISMA
door jornkolk1

@André Visschers Oké, bedankt voor de terugkoppeling!

door André Visschers

Beste @Evelien van der Haagen1 

Wijzigingen die aangebracht worden in HR Core Beaufort worden d.m.v. TI-bestanden opgestuurd naar Flex Benefits. Er zijn meerdere meldingen dat sommige wijzigingen betreffende nieuwe en bestaande medewerkers niet geïmporteerd worden in Flex Benefits. Wij hebben dit onderzoek.

RichardR
CHAMPION **
door RichardR

 

@André Visschers 

Beste André,

"Het indienen van keuzes bij meerdere dienstverbanden verliep niet volgens verwachting"

Ook als je maar 1 actief dienstverband had (maar in het verleden meerdere en deze zijn inactief) dan zag ik dat de keuze uit FlexBenefits op de eerste inactieve dienstverband in SelfService was terechtgekomen.

Ik heb hiervoor een melding aangemaakt.

Met vriendelijke groet,

Richard