Mijn Communities
Help

Mijn Youforce Wijzigingen april 2024

door remcohaije

Mijn Youforce wijzigingen april 2024

Beste relatie,

In aanvulling op onze eerdere berichten willen wij u graag informeren over de ontwikkelingen rondom het Mijn Youforce portaal.

 

De recente overstap naar het ‘Mijn Youforce’ portaal brengt ook een aantal belangrijke wijzigingen met zich mee:

  • Vanaf 2 april 2024 18:00 uur is Internet BestandsUitwisseling (IBU) niet meer beschikbaar; de applicatie ‘Zenden en Ontvangen’ wordt vervangen door ‘Bestandsuitwisseling’.
  • Vanaf 8 april 2024 wordt de applicatie ‘Toegangsbeheer’ vervangen door ‘Autorisatiebeheer’; de autorisaties in ‘Autorisatiebeheer’ zijn dan leidend.

 

Wat wordt van u verwacht?

Toegangsbeheer → Autorisatiebeheer

Wij vragen u om voor 8 april 2024 de rechten in Autorisatiebeheer ingericht en gecontroleerd te hebben.


Hierbij vragen wij uw speciale aandacht voor de volgende recente wijzigingen:

  • In Autorisatiebeheer bij de applicatie VIPS Disbursements is het recht ‘Toegang tot VIPS Disbursements’ toegevoegd aan de applicatie ‘VIPS Disbursement’. Dit recht staat standaard uit(gevinkt). 

Wilt u het recht ‘Toegang tot VIPS Disbursements’ aanvinken in de autorisaties voor alle gebruikers die toegang tot ‘P&B Core’ nodig hebben?

  • De applicaties ‘Bestandsuitwisseling’ en ‘Payroll Gemal Direct’ kennen nieuwe rechten voor professionals:
    • Toegang tot Bestandsuitwisseling professional
    • Toegang tot Payroll Gemal Direct professional

Deze rechten staan standaard aan(gevinkt). Bij de ‘professional’ rechten is er op de achtergrond een extra check of de gebruiker ook wel echt een professional is. Als deze gebruiker wel rechten voor professionals heeft gekregen, maar geen professional account heeft, krijgt deze gebruiker de rechten niet te zien in Mijn Youforce.

Zie voor meer informatie over ‘Autorisatiebeheer’ ook de handleiding op de community pagina

IBU → BestandsUitwisseling

Het is per 2 april (na 18.00u) niet meer mogelijk om gebruik te maken van  ‘Zenden en Ontvangen’ met IBU.

Nadat in ‘Autorisatiebeheer’ de autorisaties voor BestandsUitwisseling zijn toegekend aan de gebruikers moet er in de applicaties ‘Betaalmanager’ en ‘Payroll Gemal’ gewijzigd worden, dat de bestanden verstuurd worden naar de FileAPI/ Bestandsuitwisseling in plaats van naar Zenden & Ontvangen.

Wij raden aan deze wijzigingen per direct door te voeren.
De benodigde wijzigingen voor ‘Betaalmanager’ en ‘Payroll Gemal’ staan op deze community pagina

 

De Betaalmanager instellingen die nog op ‘Verzenden naar: Zenden/Ontvangen’ staan worden op 2 april (na 18.00u) gewijzigd in ‘Verzenden naar: FileAPI’.

In de Payroll Gemal release van april 2024, die op 3 april wordt vrijgegeven, wordt bij alle Ceanummers de werkgevercode 30050, in instelling 0001, met waarde 2 vastgelegd.
Hierdoor blijft de Gemal output beschikbaar in Bestandsuitwisseling.

 

Mocht u nog vragen hebben? 

Veel informatie voor beheerders en gebruikers is terug te vinden op de community pagina’s van:

Ook kunt u support krijgen door een aanvraag te doen via ons eigen support portaal.