Mijn Communities
Help

Functionele release 16-04-2025

door Christiaan Sluis

Woensdag 16-04-2025  tussen 12:00 en 13:00 uur zullen wij een release uitvoeren. Gedurende de release zal er een periode van ongeveer enkele minuten zijn waarin u lichte vertraging in laadtijden kan ervaren.

In deze release voeren wij een belangrijke wijziging door in de navigatie van Self Service. Op dit moment komt een gebruiker na het uitvoeren van een (Inbox) taak of proces, uit in Self Service als volledige applicatie. Of mogelijk in het medewerker-selectiescherm als het gaat om HR voor anderen. Uit gebruikersonderzoek is gebleken dat (eind)gebruikers een sterke behoefte hebben aan bevestiging dat ze hun taak/proces goed hebben afgerond. Dit gaan wij doen door gebruikers uit te laten komen op de Gedaan pagina van Self Service, zoals dit eruitziet als je vanuit Mijn Youforce naar Gedaan gaat. Dus een duidelijke lijst met bovenin je scherm ook de Youforce navigatiebalk, zonder het contextmenu links.

UX - Done list.png

Deze wijziging omvat 2 aspecten:

• De navigatie verandert doordat wij vastleggen waar de gebruiker vandaan komt. Is dit een Taak of een Proces, dan eindigt de gebruiker in Gedaan. Is dit van een andere plek, zoals Self Service als applicatie, dan blijft de bestaande logica intact. Dit is natuurlijk wel zo wenselijk voor professionals en gebruikers die veel mutaties achter elkaar verwerken vanuit Te doen.
  • Enkele organisaties hebben nog niet Gedaan geautoriseerd voor alle gebruikerstypen. Dit is zo ingesteld onder Self Service > Beheer > Systeem > Instellingen > Toegang. Wij gaan dit voor jullie activeren om foutmeldingen bij gebruikers te voorkomen, en maken deze optie ook niet meer aanpasbaar. Dat is vergelijkbaar met Start en Te doen.
    • Of jullie onder Configuratie links Mijn Youforce ook Gedaan toevoegen aan een categorie, is natuurlijk de eigen keuze.

Wij begrijpen dat jullie als beheerders mogelijk dit liever zelf in zouden willen stellen, maar het belang van de navigatie voor jullie (eind)gebruikers weegt in dit geval zwaarder. Zo maken wij samen het systeem meer voorspelbaar en begrijpelijk voor de medewerkers.