Mijn Communities
Help

Vooraankondiging - Nieuwe routecalculator

door Henk Hesseling (Bijgewerkt ‎22-07-2022 12:49 door Henk Hesseling VISMA )

We werken op dit moment aan het vervangen van de calculator voor het berekenen van afstanden, waarbij we veranderen van Company.info (webservices.nl) naar Here.

De huidige planning is dat dit in de eerste helft van september 2022 zal gebeuren, we zullen de specifieke datum bekendmaken zodra de overstap nadert.
Er is geen actie nodig van uw kant, alles blijft werken zoals voorheen.

Waarom doen we dit?

Om u de beste calculaties te bieden! We gebruiken de nieuwste, uitvoerig geteste en geëvolueerde dienst van Here. Ook worden de huidige routeberekeningen uitgevoerd via een oudere service van Company.info, die eind september 2022 uit gefaseerd wordt.
Ook andere modules van de Youforce, bijvoorbeeld de Youforce App gebruiken Here al als provider voor de route / afstand berekeningen.

Opmerkingen

  • De overstap tussen providers brengt enkele minimale verschillen in de berekende afstanden met zich mee. Echter, volgens Here en volgens onze tests zijn de Here resultaten nauwkeuriger. Ook zijn de verschillen klein. In 95% van de gevallen minder dan 5% verschil in de berekende afstand.
  • Als we kijken naar het huidige gebruik van deze functionaliteit, zien we dat 63% daarvan alleen gebaseerd is op de postcode. De resultaten kunnen specifieker worden als u ervoor kiest om meer invoer toe te voegen, te beginnen met tenminste de postcode & huisnummer.
  • Ook het toevoegen/wijzigen van uw adres zal gebruik maken van de service van Here voor het opvragen van de ontbrekende gegevens van een adres.
14 Opmerkingen
Functioneel Beheer
CONTRIBUTOR ***
door Functioneel Beheer

Gechte lezer,

Het is nu 6 september. Hoe staat het me de invoering van de nieuwe route calculator.

De oude tegel voor routecalculatie is niet meer beschikbaar voor de medewerker.

Wanneer komt er een nieuwe tegel. En hoe zit het met de tegel voor de professional en de mogelijkheid om bulk bestand te laten berekenen?

door Ana Maria Nichitelea

Hi, @Functioneel Beheer 
Currently, we have an initial batch of customers that are using the Here integration for the distance calculation functionality, they have been informed about it individually.
Based on their feedback and the monitoring we have in place, we'll soon decide and publish the timeline for the overall switch of all customers to Here.

When you say 'the old route calculation tile' do you refer to the 'Afstandsberekening' module (used for calculating distances, showing map and bulk calculations)?
If so,  that is a separate module from HR Self Service, we're not managing it. However, if you provide us with the name of your company, I can ask my colleagues to check what happened.
It's important to know that the 'Afstandsberekening' module will also be using Here soon.

Regards,
Ana

Francis den Boer - Verberk
CONTRIBUTOR ***
door Francis den Boer - Verberk

Waarom antwoord in het Engels. We zijn hier in Nederland hoor...

door Ana Maria Nichitelea

Dear @Francis den Boer - Verberk ,

We are sorry for the inconvenience, it's the first time when we receive this kind of feedback.
Visma Raet has employees also outside the Netherlands and we all use English as the main language as many others do.

If it's a problem for you to read and understand the English content please use the browser option to translate the content into your language (Dutch) for a better understanding. 

Thank you,

Regards,
Ana

Functioneel Beheer
CONTRIBUTOR ***
door Functioneel Beheer

FunctioneelBeheer_0-1663841344202.png

This tile is missing for the employee and for the profesional

Functioneel Beheer
CONTRIBUTOR ***
door Functioneel Beheer

FunctioneelBeheer_0-1663842299062.png

Routechecker is still working. This is only accessible for the profesional

door Daniel_van_Bendegem

Beste @Functioneel Beheer ,

 

De toegang tot deze tegel wordt geregeld vanuit de portal. Dit is een betaalde service die via de portal aangevraagd wordt. Als u wel betaald voor deze tegel maar hem niet ziet wil ik u adviseren contact op te nemen met de Service Desk of uw customer succes manager. Deze kan er voor zorgen dat de tegel weer zichtbaar gemaakt wordt.

Hans_ZFG
CONTRIBUTOR **
door Hans_ZFG

Kan het zijn dat de nieuwe routecalculator (Here) nu geactiveerd is? Ik krijg meldingen dat postcodes niet meer herkend worden in calculator Self Service t.b.v. kilometerdeclaratie, bijvoorbeeld de postcode van ons bedrijf (7609 RG). Ik heb dit zelf ook getest en deze wordt inderdaad niet meer herkend.

door Daniel_van_Bendegem

Beste @Hans_ZFG,

 

Zover ik kan zien hoort deze postcode bij Twentepoort Oost in Almelo. Dit zou wel een adres zijn dat herkent moet worden. Ik wil u adviseren een melding te maken bij de Service Desk om te zien waarom dit adres niet herkent wordt. Dan kunnen wij hier verder onderzoek naar doen.

Momenteel is de Here.com routecalculator geactiveerd voor Business klanten. Voor Public klanten wordt dit later deze maand geactiveerd.

Hans_ZFG
CONTRIBUTOR **
door Hans_ZFG

@Daniel_van_Bendegem  Klopt. En ik had hier inderdaad ook melding van gemaakt bij de Service Desk. Het schijnt dat jullie een aanpassing moeten doen om het juiste antwoord vanuit de database (van de leverancier) te krijgen. Oplossing wordt volgende week verwacht. 

Hans_ZFG
CONTRIBUTOR **
door Hans_ZFG

En probleem is nu al opgelost. Postcode wordt weer herkend!

Functioneel Beheer
CONTRIBUTOR ***
door Functioneel Beheer

FunctioneelBeheer_0-1665651584129.png

De tegel is weer beschikbaar voor de medewerker. Hiervoor heb ik geen contact gehad met Visma.

 

 

Liesbeth HHL
CONTRIBUTOR **
door Liesbeth HHL

Maakt de nieuwe routeplanner gebruik van de snelste route, de kortste route, de meest gebruikelijke route?

Dit ivm onze regeling.

 

Alvast bedankt.

Liesbeth

door Daniel_van_Bendegem

Beste @Liesbeth HHL,

 

Wij hebben er voor gezorgd dat alle instellingen verder hetzelfde blijven zodat de resultaten van Here.com zo dicht mogelijk bij die van Webservices liggen. Ook bij Here.com vragen wij de snelste route op.

 

Met vriendelijke groet,

 

Daniel van Bendegem