Mijn Communities
Help

Verzenddatum automatisch bijwerken bij gekoppelde inkooporder

door sanderdercksen

In de laatste update is er een wijziging doorgevoerd in het ordergestuurd inkopen. Deze nieuwe wijziging houdt in dat de verzenddatum in de verkooporder automatisch wordt aangepast wanneer de bezorgdatum van de gekoppelde inkooporder wordt gewijzigd.

Ordergestuurd inkopen

• Maak een verkooporder aan
  • In de orderregel selecteer je in de kolom Bron inkoop de optie Dropship of Inkoop-voor-verkoop
  • Kies Acties/Inkooporder aanmaken
  • Controleer de gegevens en kies Verwerken
  • De inkooporder staat nu gereed

sanderdercksen_1-1739353160511.png

Bezorgdatum wijzigt inkooporder

Als onze leverancier meldt dat de goederen een week later arriveren, en de Bezorgdatum in de inkooporder wordt bijgewerkt, zal de Verzenddatum in de verkooporder nu automatisch worden aangepast.

sanderdercksen_2-1739353498605.png

sanderdercksen_3-1739354269221.png

8 Opmerkingen
door Art-Jan Dennekamp

@sanderdercksen Hier zijn we blij mee! Kan dit ook ingesteld worden wanneer er sprake is van vaste leverdagen? 

door Roland van Belle - Consolit

@sanderdercksen een hele prettige aanpassing! En via automatische meldingen is het ook nog mogelijk om een mail te sturen aan je klant, wanneer de verzenddatum wijzigt. Dat werkt natuurlijk helemaal super!

door sanderdercksen

@Art-Jan Dennekamp bedoel je dat de datum automatisch verschuift naar een mogelijke vaste leverdag, wanneer de bezorgdatum niet op een vaste leverdag valt? Dat is niet mogelijk helaas. 

anke
CONTRIBUTOR ***
door anke
Wanneer de leverdatum aangepast wordt in de verkooporder, wordt deze dan ook automatisch aangepast in de bijbehorende inkooporder?
door sanderdercksen

@anke Andersom valt dat niet door, maar ik vraag mij af of dat wenselijk is... Zou je hiermee de leverancier willen vragen om zijn levering uit te stellen? 

anke
CONTRIBUTOR ***
door anke

Wij hebben vaak meerdere artikelen in een verkooporder. Wanneer wij een orderbevestiging van een leverancier ontvangen met een leverdatumbevestiging, dan gaan wij naar de verkooporder om de leverdatum aan te passen in de orderregel van dit artikel. Hiermee kun we in 1 scherm (verkooporder scherm) alle orderbevestigingen van leveranciers verwerken en vervolgens de orderbevestiging naar de klant sturen. Dit via elke inkooporder van een leverancier aanpassen is voor ons dus omslachtig.

door Elbert Dannenberg

@sanderdercksen dit is een mooie aanpassing maar ik heb wel een paar vragen:

1. kun je deze functionaliteit per omgeving aan/uit zetten?

2. Hoe weet ik welke verkooporder gewijzigd zijn?

3. Als de leverdatum later wordt, dan wil je de klant wel informeren, hoe is dat geregeld?

door sanderdercksen

@Elbert Dannenberg 

1. Het is niet mogelijk om deze functionaliteit uit te zetten

2. Dat kun je helaas niet zien. 

3. Er is geen notificatie mogelijkheid hierop.