Mijn Communities
Help

Nieuw: Een frisse look voor je PDF-documenten

door Kai Lin Kloet (Bijgewerkt ‎11-02-2026 11:32 door Kai Lin Kloet )

Vanaf vandaag hebben de PDF-documenten voor Bestellingen (Inkoop - Bestellingen, alleen als je de Voorraadmodule hebt geactiveerd) in eAccounting een vernieuwde lay-out gekregen. Hoewel het uiterlijk van het document is opgefrist, verandert er aan de werking in de software helemaal niets. Je kunt dus gewoon op de vertrouwde manier je bestellingen blijven verwerken.

Roll-out naar andere documenten

In de loop van de komende dagen passen we deze nieuwe stijl ook toe op andere PDF-exports. Je zult de verandering binnenkort ook zien bij:

• Verkoopfacturen 
  • Offertes 
  • Orders 
  • Pakbonnen

Met deze update zorgen we voor een eenduidige en professionele uitstraling van al je zakelijke documenten. Houd je administratie de komende dagen dus in de gaten om het resultaat te bekijken.

9 Opmerkingen
Jan Veldhuizen
CONTRIBUTOR ***
door Jan Veldhuizen

Goedemiddag Kai Lin,

Iedereen staat open voor verbeteringen en veranderingen als deze de snelheid en het proces ten goede komen maar dan moet het wel goed werken. Ik heb bij support en in de community melding gemaakt dat de PDF documenten er verre van goed uitzien. Ik weet dat het bij jullie bekend is maar ik hoop echt dat hier prioriteit aan gegeven kan worden, zeker als het over de kolombreedtes gaat. Er zijn door Richard Kieft ook voorbeelden aangedragen hoe de documenten nu uit het systeem komen. 

Ik heb zelfs leveranciers die mij hebben gebeld met de vraag of de betreffende bestelling wel van ons bedrijf kwam. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Kai Lin Kloet
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Kai Lin Kloet

Goedemiddag Jan,

Dank voor het bericht en de feedback. Wij (Team Product en Ontwikkeling) zijn inderdaad op de hoogte van de situatie, en we zijn hier met de hoogste prioriteit bezig om dit op te lossen. Op dit moment zijn drie ontwikkelaars full-time bezig om te zorgen dat de factuur lay-out er weer netjes uitziet. Onze excuses voor het ongemak, dit hebben wij natuurlijk ook niet gewild. 

Ik hoop je zo voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Kai Lin 

Robert Kaiser
CONTRIBUTOR ***
door Robert Kaiser

Helemaal mee eens dat dit geen verbetering is.

Was wel benieuwd naar een mooie nieuwe aanpassing is Visma, maar niet dit. Ik heb ze naast elkaar gehouden en is duidelijk minder de nieuwe versie.

1 voordeel: je hebt niet zo gauw een 2e factuurpagina bij meer regels.

Lydia van der Heide
CONTRIBUTOR *
door Lydia van der Heide

Vind het ook absoluut geen verbetering. De tekst staat veel te dicht op het logo en de regelafstand mag best iets groter. Ook wij hebben al telefoontjes van klanten gehad, of wij niet terug konden naar het oude ontwerp.

Saskia1
CONTRIBUTOR *
door Saskia1

Het layout van de facturen is er niet mooier op geworden.

Ik las bij de opmerkingen. Dat er meer bedrijven zijn die hier last van hebben.

Ik hoop dat het probleem snel wordt opgelost.

Want de facturen zien er nu niet uit.

Bij ons valt de r van debiteurnummer naar de volgende regel.

Rens de Jongh
CONTRIBUTOR ***
door Rens de Jongh

Ik vind het lettertype er wel mooier op geworden, maar inderdaad het factuurnummer lijnt niet meer uit met de rest, maar ik heb een eigen layout en nu komt hert woord Factuur vlak onder een lijn van de eigen layout, terwijl er eerst een ruimte was van ca 0,5 cm. Ik hoop dat dit ook aangepast gaatSchermafbeelding 2026-02-26 130521.JPG worden. De bovenkop van je eigenl layout wordt dan wel erg kort.

Kai Lin Kloet
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Kai Lin Kloet

Dank voor alle feedback over de nieuwe lay-out. Graag geef ik jullie een korte update over de status en de reden voor deze vernieuwing.

Met de nieuwe generator is het mogelijk om veel sneller PDF's te genereren; zo gaat het aanmaken van facturen 10% sneller en voor rapporten is dit zelfs een verbetering van 60%.

Het ontwikkelteam heeft hard gewerkt om de eerste lay-out-gerelateerde bugs op te lossen. Woorden zoals "debiteurnummer" en "verzendingsmethode" vallen niet meer over twee regels. Hetzelfde geldt voor de kolomtitel "Projecten", die nu ook weer netjes op één regel staat. Zie de statuspagina voor meer informatie en houden jullie hier op de hoogte van de nieuwe ontwikkelingen. 

Helaas is het technisch onmogelijk om exact dezelfde afmetingen van de oude generator te behouden. Hierdoor kunnen sommige logo's of afbeeldingen versprongen zijn. Omdat logo's en achtergronden variëren in grootte en resolutie, kunnen we hier helaas geen universele oplossing voor bieden die voor iedereen exact hetzelfde uitpakt als voorheen.

Ik hoop jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wens jullie een fijn weekend toe!

Met vriendelijke groet,
Kai Lin

Kai Lin Kloet
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Kai Lin Kloet

Goedemorgen, 

Alle punten die op de statuspagina zijn benoemd, zijn sinds gisteren verholpen. De statuspagina zal ook hierbij verdwijnen. 

Sabine vdK
CONTRIBUTOR *
door Sabine vdK

Beste Visma,

Ik vraag me af waarom er geen geheel zelf aan te passen maar eenvoudige facturen-design functie is zoals bij bijvoorbeed 'Moneybird'? Zij zijn een stuk professioneler / moderner en  als het gaat om het ontwerp van een factuur of offerte. Vele andere programma's bevatten dezelfde opties. 

Ik zou het fantastisch vinden als deze functie kan worden geïmplementeerd. Het is heel belangrijk voor de positionering van mijn bedrijf om facturen en offertes te kunnen versturen die de juiste uitstraling hebben. Ik mis dit enorm in dit boekhoudprogramma wat ik sinds kort ben gaan gebruiken. 

Groet,

Sabine