Mijn Communities
Help

Nieuw in 8.24 - Omschrijving of datum corrigeren

door sanderdercksen

Een vraag die we regelmatig krijgen is of het mogelijk is om alleen de omschrijving van een reeds verwerkte transactie te corrigeren... Via de optie Transacties corrigeren was het echter alleen mogelijk om de omschrijving te wijzigen, wanneer ook de grootboekrekening of subrekening wordt aangepast. 

 

Met Visma.net 8.24 wordt het mogelijk om de transactie ook te kunnen corrigeren wanneer alleen de omschrijving of de datum aangepast wordt. 

 

Vanuit de Grootboekkaart selecteer ik de transactie waarvan ik de omschrijving wil corrigeren:

image.png

In het venster Transacties corrigeren dat verschijnt kan de omschrijving en eventueel de datum worden aangepast. 

image.png

En vervolgens is het een kwestie van Verwerken en de gecorrigeerde omschrijving is zichtbaar in de grootboekkaart:

image.png

3 Opmerkingen
Albert
PARTNER
door Albert

Is het ook mogelijk om het veld Omschrijving op de header te wijzigen?

door sanderdercksen

Deze optie is enkel bedoeld om de omschrijving van een transactie te wijzigen. Dezelfde functionaliteit als voor het corrigeren van een grootboekrekening of een subrekening.

Ilona Harbers
PARTNER
door Ilona Harbers

Je kunt inderdaad de datum aanpassen, het zou wenselijk zijn dat de periode hierdoor ook aangepast wordt.