Mine produkter
Hjælp

Medarbejdere kan nu registrere arbejdstid i My Visma og Visma HR

af CharlotteS (Opdateret ‎01-07-2024 09:32 af CharlotteS VISMA )

Opdateret den 1. juli 2024

 

Arbejdstidsregistrering er nu tilgængelig i My Visma app!

Det betyder, at medarbejdere også kan bekræfte deres arbejdstid og tilføje afvigelser via appen. Det gør de enten på forsiden under saldivisningen eller via menupunktet “Arbejdstid”.

Vær opmærksom på, at funktionen kun er synlig i den nyeste version af My Visma app. Derfor er det vigtigt, at medarbejdere opdaterer deres app for at kunne arbejdstidsregistrere.

 

__________

 

Siden starten af maj har vi løbende tilføjet funktioner i My Visma og Visma HR, som alle muliggør registrering af den daglige arbejdstid. Nu er løsningen klar til at blive taget i brug via browser, hvis I har Self Service. 

 

Du finder løsningen under menupunktet “Arbejdstid”, der nu er tilgængeligt i My Visma og Visma HR via browser. Løsningen gør det muligt for medarbejdere at bekræfte deres arbejdstid og tilføje afvigelser fra deres normtid. Samme funktion vil snart være tilgængelig i My Visma app. 

 

Bemærk, løsningen er tilgængelig og gratis at tage i brug, hvis I allerede benytter Self Service i dag. Gør I ikke det, kan I se priser og bestille servicen her.

 

Del informationen med medarbejderne

For at hjælpe dine kollegaer med at komme i gang med at registrere deres arbejdstid i My Visma eller Visma HR, har vi udarbejdet vejledende materiale, du er velkommen til at dele med dem. Find nedenstående materiale her.

 

  • Vejledning til medarbejdere
  • Flyer
  • Demo-videoer

Vi anbefaler desuden, at I som arbejdsgiver udarbejder en arbejdspolitik om tidsregistrering. Den kan indeholde specifikationer om hvordan, hvornår og hvor ofte jeres medarbejdere skal registrere deres arbejdstid. Vi har udarbejdet en tjekliste, som din virksomhed kan tage udgangspunkt i. 

 

Hold dig opdateret: tilpasninger og systemopdateringer

Løsningen for arbejdstidsbekræftelse vil løbende blive justeret og forbedret. Vi har udarbejdet en liste over kommende tilpasninger, som løbende bliver opdateret. 

 

Optimeringerne kræver systemopdateringer, hvor My Visma og Visma HR vil være utilgængelige. Hold øje med driftkalenderen, så du kan planlægge dit arbejde uden om systemopdateringerne. 

 

Har du brug for hjælp?

Har du brug for hjælp til opsætningen, anbefaler vi, at du kigger i denne vejledning, i vores Q&A, eller at du tilmelder dig vores webinar, der afholdes den 2. juli. 

51 Kommentarer
Charlotte Birkelund Rahe
CONTRIBUTOR **
af Charlotte Birkelund Rahe

Hej Visma - @CharlotteS 
Der ligger ingen opdatering af MyVisma app'en og Arbejdstid er ikke synligt - ej heller kan man registrere plus tid derinde. Så det er ikke trådt igennem ud til os, brugere. Hvornår bliver det synligt og brugbart? tak på forhånd. 

Roblonmw
CONTRIBUTOR ***
af Roblonmw

Samme her. Og i Webløsningen kan jeg slet ikke åbne Arbejdstid pt. Den står bare og "tænker".

Kirsten Plough
PARTNER
af Kirsten Plough

Arbejdstid er synlig, men kan ikke vælge afvigelser.

 

Kan ikke se funktionen in MyVIsma, og har opdateret appen

NDD23
CONTRIBUTOR *
af NDD23

Hos os er det kun minus-tid der fremgår i My Visma App, i browser (Visma HR) er både minus-tid og plus-tid synlige. Er det noget I er bekendt med og er ved at løse? 

 

Pft. 

 

Nicole

Roblonmw
CONTRIBUTOR ***
af Roblonmw

Jeg har testet hos en medarbejder. Medarbejderen kan se, registerer og gemme på både PLUS og MINUS tid vis Arbejdstid i WEB. Jeg kan stadig IKKE få lov at gemme PLUS tid vis Arbejdstid i WEB.

Arbejdstid er nu synlig i App, men det er kun MINUS tid, der kan vælges. Hvad betyder den Firma Fravær, der også er dukket op i App, hvor i MINUS tid også lægger? Og hvordan registerer man PLUS tid i App'en?

 

En leder har lige tjekke, og han kunne registerer tid på sin medarbejder. Det skulle ikke være muligt, skulle det?

Hilde 1234
CHAMPION *
af Hilde 1234

Jeg har lige nøjagtig de samme udfordringer som Roblonmw. 2/7-2024

 

Hilde

Roblonmw
CONTRIBUTOR ***
af Roblonmw

Er spændt på, om vi bliver klogere på webinaret om lidt? 🙂

Dina Keld
CONTRIBUTOR **
af Dina Keld

Hej - Efter opdatering er det muligt at registrere sin arbejdstid. Det er dog kun muligt at tilføje registreringstype 'Syg' eller 'Barn syg' - og det gælder hvad enten man skal tilføje + eller -.

Disse registreringer bør slet ikke ligge her. Vi ønsker kun at kunne tilføje + eller -, da alt andet fravær (syg, firmafravær - herunder læge, tandlæge, kursus) i forvejen registreres separat i appen.

Gennemgå gerne dette kl. 10.

Dina Keld
CONTRIBUTOR **
af Dina Keld

Jeg tilføjer lige: Vi kan ikke registrere plustid - kun minus. Så sikkert helt det samme som Roblonmw og Hilde 1234... 

Roblonmw
CONTRIBUTOR ***
af Roblonmw

Jeg har netop deltaget i jeres webinar, hvor jeg skrev i ?, at jeg i går havde en leder, der kunne få lov til at tidsregistrere og gemme en registrering på hans medarbejder. I skrev tilbage, at han ikke kunne få lov at Gemme.

 

Han har lige testet igen, og han kan ikke få lov at Gemme registreringer under Arbejdstid. Men hvis han går under Lønregistreringer for at bruger den work around I har bedt os bruge, når der skal registreres PLUS tid, så KAN han altså få lov at registrere og Gemme registreringer på/for hans medarbejdere.

af Anja Bogaerdt

Hej Roblonmw

 

Hvis jeres ledere havde adgang til at registrere fravær og lønregistreringer på deres medarbejdere før, så har de det stadig. Det er styret af opsætningen på Lederrollen.

 

Det er kun det nye menupunkt Arbejdstid, hvor man som Administrator og Leder ikke kan registrere arbejdstid på medarbejdernes vegne.

 

Mvh.

Anja Bogaerdt

af Anja Bogaerdt

Hej Dina m.fl. 

 

Følg med i kommende rettelser og funktioner på dette link: https://www.vismaenterprise.dk/arbejdstidsbekraeftelse-liste

 

Der er pt. et problem ved registrering af Plus-tid, som vi er i gang med at løse. Vi opdaterer information på siden, når det er rettet.

 

Mvh.

Anja Bogaerdt

Roblonmw
CONTRIBUTOR ***
af Roblonmw

Vi har meldt ud til vores medarbejdere, at vi bruger "stille bekræftelse" af arbejdstid. Det vil sige, at hvis de ikke registerer afvigelser til deres planlagte arbejdstid (Arbejdsplan), så registerer god "godkender" systemet automatisk, at de har arbejdet i henhold til arbejdsplanen. Når jeg tjekker i går på forskellige medarbejdere, så kan jeg ikke se, at dette er sket. Sker det ikke hver dag? eller hvordan fungerer det? Måske er der et eller andet flueben, jeg skal ind og sætte, men jeg kan ikke lige finde nogle steder, hvor det fremgår 🙂

Mariareks
CONTRIBUTOR **
af Mariareks

Hej @Anja Bogaerdt og @CharlotteS 

 

I jeres demo video viser I at medarbejderne har muligehed for at klikke på kuglepen iconet hvis medarbejderen efter at have gemt, vil lave ændringer til den gemte registrering. Det er dog ikke muligt at ændre noget på en allerede gemt registrering. Medarbejeren kan hverken ændre i det tidligere tastede data eller klikke på skaldespandsiconet. Det ser således ud hvor det ikke er muligt at klikke på noget.


Er det en fejl i allerede er klar over, ellers må I meget gerne melde denne fejl til udviklerne.

 

Mariareks_0-1719916621848.png

 

 

 

af Anja Bogaerdt

Hej Roblonmw

 

Det er kun de dage, der registreres afvigelser, der vises under menupunktet Arbejdstid. Den 'stille bekræftelse' vil du først kunne se, når vi releaser rapporten, hvor medarbejderens samlede timer kan ses.

 

Mvh. 

Anja Bogaerdt

Hilde 1234
CHAMPION *
af Hilde 1234

Hej

Jeg får dette billede på mig selv. Og kan godt rette i alle dage selv om det er gemt.

 

Hilde

Hilde1234_0-1719917627843.png

 

 

Dina Keld
CONTRIBUTOR **
af Dina Keld

hej

Hvilken 'work-around' findes der for plus-tiden? Jeg synes ikke, det blev nævnt på webinaret (hvis det gjorde, beklager jeg).

 

Og jeg tænker, det kun kan gøres via browseren?

 

Roblonmw
CONTRIBUTOR ***
af Roblonmw

https://community.visma.com/t5/Driftsinformation-i-Drifts-og/Opdateringer-vedr-arbejdstidsregistreri...

 

Roblonmw_0-1719922074770.png

Ja, kun via browseren. Vi kan i hvert tilfælde ikke registerer PLUS tid via App'en. Jeg håber, at det er lige om hjørnet og afventer derfor med at instruere medarbejderne i noget.

 

Dina Keld
CONTRIBUTOR **
af Dina Keld

Tak Roblonmw - jeg er enig. Jeg har fundet instruktionen i 'workaround', og det skal hver enkelt medarbejder ikke sidde og bruge tid på. Jeg har bedt dem bruge blyant og papir, indtil løsningen er på plads 🙂

Lene Fabricius
CONTRIBUTOR ***
af Lene Fabricius

Jeg er helt enig med  jer. Jeg har også bedt dem om at notere timerne i f.eks. et excel ark. Jeg vil ikke sende mere end en vejledning ud.

af Anja Bogaerdt

Hej @Mariareks

 

Du skal kontakte os mht. jeres opsætning på rollerne. Det er ikke en fejl, men jeres opsætning der skal tilrettes.

Det er muligt at redigere registreringer i Arbejdstid, hvis opsætningen er rigtig.

 

Mvh.

Anja Bogaerdt

 

Hilde 1234
CHAMPION *
af Hilde 1234

Havde virkelig troed et løsningen VAR på plads i Visma til den 1/7- 

Vi fik jo tidlig at vide at vi skulle være klare til at gå i gang den 1/7, med de tilrettelser som vi skulle gøre i systemet.

Så nu afventer jeg også med at informere medarbejderne. 🙂

 

Hilde

 

af Anja Bogaerdt

Hej alle

 

Fejlen med at der ikke kunne registreres Plus-tid i web-løsningen er løst, så det virker som forventet nu.

Der releases også en rettelse til My Visma App'en, men det tager lidt længere tid før opdateringen kommer ud til brugerne via Google og App Store.

Selvom brugeren har sat app's til automatisk opdatering kan der gå op til 24 timer før der opdateres. 

 

Mvh.

Anja Bogaerdt

Roblonmw
CONTRIBUTOR ***
af Roblonmw

Et forsøg på at registrere PLUS tid (2 timer) på mig selv gav dette resultat:

De 2 timer registreres ikke som PLUS tid. Til gengæld er der en Andre registreringer på 16 Variablet fradrag 2. Hvad er det?

Roblonmw_0-1719924061412.png

 

af Anja Bogaerdt

Hej Roblonmw

 

Kontakt vores hotline for at få kontrolleret om jeres opsætning er rigtig. Kundesupport +45 8897 9700.

 

Mvh.

Anja Bogaerdt

Roblonmw
CONTRIBUTOR ***
af Roblonmw

Jeg er tilbage til, at jeg kan se både PLUS og MINUS tid i Web, og jeg kan vælge, registerer og gemme MINUS tid uden problemer - men jeg kan ikke gemme PLUS tid. Ovenstående fejl, hvor jeg kunne gemme PLUS tid, men det kom på en mærkelig kode (Variablet fradag 2), var åbenbart midlertidigt.

Når I skriver, at det med PLUS tid nu er løst og fungerer som planlagt, så går jeg ud fra, at det er meningen, at det skal fungerer i Arbejdstid? Eller mener I at work around løsningen via Lønregistrering nu virker korrekt?

Jeg prøver at komme igennem til Hotline kl. 9. Men det ville være rart med en klar melding på:

1) Bør vi kunne registerer både PLUS og MINUS tid i menupunktet Arbejdstid på WEB?

2) Hvor bør vi kunne se PLUS tid i APP? Hvor bør både PLUS og MINUS tid fremgå i App, når det hele fungerer som det skal?

 

Dina Keld
CONTRIBUTOR **
af Dina Keld

Hej!

Vi ønsker, at vi i appen kan tilføje både minus-tid og plus-tid som afvigelse. 

 

Vi havde forventet, at dette var klar i dag? (Når vi ser bort fra, at vi forventede, at løsningen var klar 1. juni).

 

Hvad er status for dette?

 

Mvh

Hilde 1234
CHAMPION *
af Hilde 1234

Jeg er også fortsat med, og jeg har ingen plus tid i min app. Og på web løsningen kan jeg nu se både plus og minus tid, men den gemmer fremdeles  ikke plustid.

 

Hilde

Roblonmw
CONTRIBUTOR ***
af Roblonmw

Jeg har lige fået en medarbejder til at teste. Via WEB under Arbejdstid kan han nu se, registerer og gemme både PLUS og MINUS tid. 

Han har en Android telefon, og der er lige kommet en ny opdatering til Appen til Android. Efter den opdatering kan han under Arbejdstid se, registerer og gemme både PLUS og MINUS tid. Så der er håb 🙂

 

Hos mig selv gemmes PLUS tid ikke i WEB. Systemet godkender min normtid på den dag, jeg har forsøgt at registrere PLUS tid og Bemærkning fremgår ikke. MINUS tid kan jeg registrere korrekt. Jeg har en IPHONE - og min App er opdateret, men den seneste opdatering er fra i går, så på APP kan jeg stadig kun se MINUS tid

 

 

Roblonmw
CONTRIBUTOR ***
af Roblonmw

Jeg har lige talt med hotline. Alt ser ud til at være sat korrekt op hos mig, men det fungerer stadig ikke - medarbejderen kunne heller ikke få lov at Gemme PLUS tid på mig.

Det fungerer for en medarbejder, så rådet er at se tiden an.

APP til Iphone er endnu ikke opdateret i APP store, så derfor fungerer løsningen ikke her, men på Android, hvor App'en er opdateret fungerer det for en samme medarbejder.

Mariareks
CONTRIBUTOR **
af Mariareks

Hej  @Anja Bogaerdt 

Det ser således ud i medarbejder rollen. Mangler der noget i forholdt til at få sat det op så medarbejdere vil kunne redigere deres allerede gemte registreringer?

Mariareks_0-1719993728628.png

 

Roblonmw
CONTRIBUTOR ***
af Roblonmw

@Anja Bogaerdt 

Jeg har nu talt med Hotline og dig, der har bekræftet, at jeg er sat korrekt op 🙂 Vi har slettet cookies i min browser og efter følgende prøvet Inkognito, men PLUS tid gemmes fortsat ikke. Når jeg taster PLUS tid gemmes min normtid på den valgte dato - IKKE PLUS tid og heller ikke den kommentar jeg har tastet.

Jeg kan godt registerer det via Work around'en via Lønregistrering. Hvis jeg efterfølgende registrer MINUS tid på samme dato via Arbejdstid, så kan jeg se både PLUS og MINUS registrering i oversigten under Arbejdstid.

 

Jeg har fået en ny medarbejder (der også er leder) til at teste. Han kan både registerer PLUS og MINUS tid via Arbejdstid. Begge medarbejdere sidder i IT og har hjulpet med sletning af cookies og brug af Inkognito browser. De mener ikke, at problemet kan skyldes min PC.

Hilde 1234
CHAMPION *
af Hilde 1234

Roblonmw: , jeg har samme udfordringer som dig, kan se både minus og plus på min computer, med den vil ikke gemme plustid. Har en appel mobil og der kan jeg ikke se plustid, og jeg har fået en kollega til at prøve, hvor det er nøjagtig det samme. Håber og tror på at det kommer opdateringer. 

Findes det nogen hvor det hele virker som det skal ?

Hilde

Roblonmw
CONTRIBUTOR ***
af Roblonmw

Jeg har to medarbejdere, hvor det fungerer som det skal på WEB. For den ene der har en Android telefon fungerer det også korrekt. Den anden der har Iphone, der er App'en ikke opdateret endnu 🙂

 

Men noget yder på, at du og jeg som administratorer har samme udfordring. @Anja Bogaerdt måske den oplysning kan bruges til fejlfinding? 🙂

af Anja Bogaerdt

Hej Roblonmw

 

Tak for input, vi er igang med at undersøge problemet 👍

 

Det lader til at det er jer der har en Administrator adgang, der generelt ikke kan gemme Plus-tid.

 

Mvh.

Anja

 

Hilde 1234
CHAMPION *
af Hilde 1234

Nu har jeg været hen ved en kollega for at teste det hos ham og det er de samme udfordringer hos ham, den registrerer plus tid, men det bliver ikke gemt, minus tid er ok. Han Iphone kunne ikke hente oplysninger, så måske er der gang i en opdatering.

Hilde

af Anja Bogaerdt

Hej @Mariareks 

 

Har du mulighed for at oprette en sag eller skrive til mig, så vi kan undersøge hvad det skyldes?

 

Anja

Dina Keld
CONTRIBUTOR **
af Dina Keld

Hej igen

Vi ønsker, at medarbejderne anvender appen. Har I nogen ide om, hvornår den virker på Iphone?

Virker løsningen nu på web uden 'work-around'?

Det vil være fint med en generel opdatering 🙂

Mariareks
CONTRIBUTOR **
af Mariareks

Hej @Anja Bogaerdt 

 

som jeg skrev tidligere så har jeg sendt dig opsætningen som du også kan se i nedenstående screenshot - kan du bekræfte at opsætningen er korrekt?

 

Mariareks_0-1720008720752.png

 

 

Jeg har fået en medarbejder til og teste og de kan ikke redigere allerede gemte registreringer. Derudover er det heller ikke muligt for hverken mig som admin bruger eller almindelig medarbejdere at oprette plustid. plustiden bliver ikke gemt. Den der gemmes er nomtiden.  

af Anja Bogaerdt

Hej @Mariareks 

 

Vi er nødt til kigge på jeres opsætning for at undersøge det nærmere, så du skal oprette en sag hos os. Vi kan ikke se her på Visma Community hvilket firma I kommer fra og derfor ikke fejlsøge eller kontrollere om jeres opsætning er rigtig.

 

Adgangsroller kan være meget forskelligt bygget op, så hele opsætningen skal tjekkes.

Lene Fabricius
CONTRIBUTOR ***
af Lene Fabricius

Det er stadig ikke muligt for administrator at anvende 888888. Hvornår bliver det løst?

Dina Keld
CONTRIBUTOR **
af Dina Keld

Godmorgen

Hvad er status på opdatering af appen, så man kan registrere plustid? 

 

Mariareks
CONTRIBUTOR **
af Mariareks

Hej @Anja Bogaerdt 

 

jeg har nu oprettet en sag 00016942 vedr. vores udfordringer med registrering af arbejdstid under "arbejdstid" fanen. Jeg ved ikke hvordan jeg sørger for at sagen går direkte til dig. Derfor har jeg får du her sagsnummeret. 

 

Lad mig endelig vide hvis du har brug for yderligere information.

Dina Keld
CONTRIBUTOR **
af Dina Keld

Hej alle

Jeg kan ikke forstå, hvorfor vi hver især skal sidde og oprette sager på noget, der burde være løst fra Vismas side. 

Der bør da være en standardløsning 'one size fits all'? 

Er der nogen, der har en app (Iphone), der virker, for så modtager jeg meget gerne hjælp fra 'communitiet' 🙂

Emmco
CONTRIBUTOR *
af Emmco

Hej

 

Er der andre, der oplever problemer med, at der ikke kan oprettes halve timer i webversionen?

Vi oplever, at plustid med 0,5 timer, 1,5 timer, etc. ikke bliver gemt i webversionen. Dette er ligegyldigt, om vi skriver 0,5 eller 0.5. Vi kan godt gemme halve timer i minustid. Vi har ingen problemer i app. 

 

Derudover oplever vi problemer for administratorer med android, der prøver at registrere plustid. Selvom app'en er en 2032 version, så kan administrator ikke gemme plustid på sin android. Er der andre med samme problem?

Mette Fog
CONTRIBUTOR **
af Mette Fog

@Emmco Vi har det samme problem med halve timer i plustid.

Emmco
CONTRIBUTOR *
af Emmco

Jeg har netop talt med support, @Mette Fog

 

De melder begge dele som fejl, og de får rettet dem hurtigst muligt. Vi kan risikere, at fejlen først er rettet i starten af næste uge, men nu er det i hvert fald meldt.

Lene Mertins
CONTRIBUTOR *
af Lene Mertins

Efter i flere dage at blive bombaderet med div. informationer, som jeg hverken kan finde hoved eller hale på, så vil jeg på det kraftigste opfordre VISMA til at tage ansvar for dette, og kommunikere KLART ud, når det virker, så vi ikke sidder rigtig mange mennesker og spilder vores tid.
Jeg har fuld respekt for, at der er opstartsproblemer, men der er meldt ud, at det virker, at det gør det bestemt ikke! Heller ikke i version 3032.
Meld klart ud, at det ikke virker endnu og meld tilbage, når det er løst!


Charlotte Birkelund Rahe
CONTRIBUTOR **
af Charlotte Birkelund Rahe

Vi er flere medarbejdere der har forsøgt at registrere plus tid kun i hele timer og det registreres og gemmes heller ikke. 
Enig, Visma, i må få kommunikeret ud på daglig basis, så vi ikke skal lede i 'gl.' udmeldinger, der er dage gamle. 

af Anja Bogaerdt

Information om releases og rettelser meldes ud under siden Driftsinformation: https://community.visma.com/t5/Driftsinformation-i-Drifts-og/Opdateringer-vedr-arbejdstidsregistreri...

 

Kommende rettelser og funktioner kan ses under Planlagte tilpasninger: https://www.vismaenterprise.dk/arbejdstidsbekraeftelse-liste

 

Vi har kun mulighed for at undersøge jeres spørgsmål nærmere, hvis I opretter en sag til os, da jeres opsætning kan være meget forskellig og vi ikke kan hjælpe jer uden flere informationer.

 

Oplever du udfordringer ved brug af funktionen arbejdstid, eller har du generelle spørgsmål til løsningen, bedes du kontakte vores support på tlf. 8897 9700 eller oprette en sag.

 

 

 

 

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.