Mine områder
Hjelp

Automatisk Visma.net bruker

av Anonymous (Oppdatert ‎14-01-2020 10:58 av Svein Holanger VISMA )

Dersom klienten er et Visma.net firma og har lisens for Webfaktura i Visma.net (Webfaktura vet firmaets ODP firmaID), får brukere av Webfaktura, som ikke er Visma.net brukere,  spørsmål om å opprette en Visma.net bruker ved oppstart av klienten.

 

Du har da 3 valg:

  1. Koble til Visma Home
    1. Hvis du allerede er en Visma.net bruker for andre Visma-tjenester, og brukernavnet er forskjellig fra WebFaktura-brukeren, må du oppgi ditt brukernavn (e-post adresse) i Visma.net. Dette blir deretter det nye brukernavnet også i Webfaktura. Når du trykker Koble til blir Visma.net brukeren koblet til Webfaktura i Visma.net (gammelt brukernavn blir slettet).
    2. Hvis du ikke har en Visma.net bruker, eller Visma.net-brukeren har samme brukernavn som i WebFaktura, kan du trykke på knappen Koble til Visma Home. Da kobles de to brukerne sammen eller ny bruker opprettes i Visma.net. Det er en forutsetning at brukernavnet er en gyldig e-post adresse. Hvis du ikke tidligere hadde en e-post adresse som brukernavn, må du registrere en gyldig adresse. Det gamle brukernavnet blir fjernet. Når din bruker konverteres til en Visma.net bruker, blir brukeren opprettet i Visma.net og knyttet til firmaet du logger inn på og som bruker av Webfaktura. 
  2. Ikke nå
    Velger de Ikke nå, vil samme spørsmål komme opp neste gang de logger seg på Webfaktura. 
  3. Ikke vis denne igjen
    Du vil ikke få spørsmål om å bli Visma.net bruker ved oppstart. Dersom du ønsker å bli Visma.net bruker på et senere tidspunkt, kan du velge dette under Min bruker eller  Mitt firma | Vis redigere brukere.
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"