Mine områder
Hjelp

Lettere å aktivere tilleggstjenester i WebFaktura

av Ramon H. Iversen

Det vil fra og med i dag være lettere for brukerne å aktivere tilleggsmoduler i WebFaktura.

 

Aktivering av tilleggsfunksjonalitet har vært plassert under Innstillinger | Mitt firma. Dette skjermbildet har etterhvert blitt overfylt og ga i tillegg lite rom for forklarende informasjon til brukerne før de aktiverte ulike tilleggsfunksjoner. Vi har derfor valgt å flytte disse og evt. andre framtidige nye tilleggsmoduler i WebFaktura ut i Dashboard-bildet for å gjøre dem lettere tilgjengelig og mer informative. Nyhetsboksen har vi som en følge av dette flyttet under søylediagrammet i det samme skjermbildet.

Tilleggsmoduler-1.png

Ved å klikke på en av tilleggsmodulene vil brukerne få en kort informasjon

Tilleggsmoduler-2.png

og muligheten til å klikke på Les mer for ytterligere informasjon før man evt. aktiverer ønsket modul:

Tilleggsmoduler-3.png

Fullstendig informasjon og mulighet for aktivering av alle tilleggsmodulene har vi for øvrig samlet i en ny arkfane som vi har plassert under menyvalget Innstillinger | Mitt firma. Den nye arkfanen finnes mellom de tidligere arkfanene ved navn Min bruker og Mitt firma. Man har også muligheten til å gå direkte til dette menyvalget og klikke på selve arkfanen, og følgelig også få tilgang til alle tillleggsmodulene samlet:

Tilleggsmoduler-4.png

 Ved å klikke på en av disse vil man få samme utfyllende informasjon som nevnte ovenfor også for de andre tilleggsmodulene:

Tilleggsmoduler-5.png

Gjør oppmerksom på at brukere som allerede har aktivert noen eller alle tilleggsmodulene ikke vil få dette menyvalget i Dashboard-bildet, men vil uansett finne dem under den nye arkfanen Tilleggsmoduler. Herfra kan man også om ønskelig evt. deaktivere tilleggsmodulene:

Tilleggsmoduler-6.png

 

 

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"