Mine områder
Hjelp

WebFaktura flyttes til ny plattform

av Anonymous
Fredag 31. mars flyttes WebFaktura over på ny plattform. Tjenesten vil da være nede fra og med kl 18:00 fredag kveld til maksimum søndag 2. april kl 24:00.

Hva er nytt med den nye plattformen?

Alt og ingenting  🙂

Brukerne skal ikke merke noen særlige endringer. Alt ser ut og fungerer som tidligere. Samtidig er alle dataene flyttet over i ny database og hele løsningen er skrevet om på nytt. Den nye plattformen vil være bedre egnet til å gjøre endringer og til å komme med ny funksjonalitet. Vi ser frem til å videreutvikle produktet til beste for brukerne i tiden fremover.

Som byrå trenger dere heller ikke å gjøre noen endringer. Den gamle sync-applikasjonen vil automatisk fungere mot den nye plattformen.

Den nye plattformen har vært godt testet av Visma og mange kunder har allerede brukt løsningen som piloter i noen uker. Skulle dere likevel finne noe som ikke fungerer slik det skal, så vennligst gi oss beskjed.

Endringer i ny versjon

  • Alle kan nå logge seg inn via denne URL’en: webfaktura.visma.net
  • Faktura sendt «postal» (Visma skriver ut og sender fakturaen i posten per papir) utgår. Hvis du ønsker å sende fakturaen per papir, så må du nå aktivere «Send alle fakturaene med Visma AutoInvoice». Papirfaktura vil tilbys dere fra AutoInvoice til en lavere kostnad enn tidligere direkte fra WebFakura.
  • For byråbrukeren: Ny overføringslogg. Under «Mitt firma» | Byrå | Overføringslogg Kan du nå se hvilke fakturaer som hver overføringsbunt inneholder. Du kan også sortere og filtrerer kolonnene.
5 Kommentarer
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"