Mina produkter
Hjälp

Visma.net 8.26 är uppskjuten

av Christian Sandell

Visma.net version 8.26, planerad att vara tillgänglig den 23/10, har blivit uppskjuten. Vi återkommer med nytt releasedatum för 8.26. 

 

 

8 Kommentarer
jonasarvidsson
CONTRIBUTOR ***
av jonasarvidsson

Om det är den här uppdateringen som ska rätta till alla fel så måste ni fixa det snarast!! När tänker ni göra det? Vi har stora problem med alla fel, vi är tillbaka på 70-talet med kortlådor!!! 

Mikael Björk
PARTNER
av Mikael Björk

Utan att ha insikt i varför den blev uppskjuten så antar ja att det beror på just att man "buggtestar" innan man släpper den. Och i samband med detta så har man funnit att det är fel som man inte vill släppa ut. Så för min del så är det bättre att få de problemen lösta innan den släpps.

 

jonasarvidsson
CONTRIBUTOR ***
av jonasarvidsson

Ja det håller jag med om, det borde de ju gjort med den förra också! Då hade vi ju inte varit i den här situationen. Men förstå min frustration med att ha ett system som inte fungerar...

Mikael Björk
PARTNER
av Mikael Björk

Jag förstår din frustration. Och tro mig, alla är frustrerade.

av Christian Sandell

Vi beklagar den uppkomna situationen. Vid sluttesterna inför releasen, upptäcktes fel i några av de automatiska testfallen. Vi håller nu på att korrigera dessa och kommer därefter att genomföra nya tester innan versionen släpps. Vi återkommer i början av nästa vecka med nytt releasedatum

Ann Edström
CONTRIBUTOR ***
av Ann Edström

Jag håller med dig Jonas Arvidsson. Vi har samma problematik, där vi undre flera års nu fått stå ut med buggar som har sin grund i uppgraderingar. Både generella och byggda lösningar har slutat att fungera och vi har fått be en konsult att göra diverse workarounds bygga om samma sak på nytt. Kostsamt, ineffektivt och enormt frustrerande.

Mikael Hagman
CONTRIBUTOR ***
av Mikael Hagman

Men då kan ni väl inte klaga när de faktiskt tar sitt ansvar och stoppar release när de upptäcker problem i QA?

 

Det borde leda till stående ovationer.

Ann Edström
CONTRIBUTOR ***
av Ann Edström

Nja, torde väl ingå i arbetet som systemutvecklare. Frustrationen hos oss användare handlar snarare om att Visma inte tagit ansvar. Ansvarsfrågan är generellt väldigt flytande mellan visma och partner och däremellan kommer vi kunder i kläm. Nu sitter många med buggar som ännu inte är lösta från releasen för två månader sedan, givetvis frustrerande. Häromdagen gjordes ytterligare en småfix som ställt till det med kundinbetalningar..Vi kan nog alla enas om att buggar och funktionalitet bör vara prio alla gånger, inte gränssnitt.

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här