avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Visma Descartes Analyse

(updated by Andre Hellesvik VISMA ‎12-02-2020 09:31 )

Visma Descartes Analyse hjelper deg med utvalg, populasjon og representativitet ved å kjøre transaksjonsanalyse på alle transaksjoner. Slutt å bruke tid på manuelle utvalg og fokuser heller på de feil og avvik som flagges i løsningen.

Dokumentér ved å legge inn kommentarer direkte på de automatiske sjekkene og kontoene. Når du er ferdig kan du ta med deg dokumentasjonen inn i Visma Descartes på en enkel måte.

Transaksjonsanalysen inneholder følgende sjekker:

• Identifiser kontoer med uvanlig høyt antall transaksjoner sammenlignet med foregående perioder
  • Identifiser transaksjoner med uvanlig høye beløp sammenlignet med foregående perioder
  • Sammenligne antall transaksjoner mot tilsvarende periode foregående år
  • Kontroll at det ikke finnes transaksjoner på konto
  • Kontroll om det mangler transaksjon i aktuell periode dersom det var transaksjon forrige periode
  • Kontroll om det finnes transaksjoner på en konto de 3 siste dagene i en periode
  • Identifiser transaksjoner over / under en bestemt verdi på konto
  • Identifiser saldo over / under en bestemt verdi på konto
  • Kontroll av inngående og utgående MVA
  • Kontroll av inngående balanse inneværende år mot utgående balanse foregående år

FAQ

• Hvordan komme i gang med Visma Descartes Analyse?
  • Hva koster Visma Descartes Analyse?
    • Priser fra 3.400,- per brukerlisens (Ta kontakt om dere er flere brukere)
    • Visma Descartes Analyse kan testes i sin helhet frem til 31.12.2019
  • Hvilke filformat støttes i Visma Descartes Analyse?
    • Regnskapsdata fra SIE4-fil og SAF-T-fil støttes. 
    • Systemer som vi anbefaler med SIE-eksport er Visma eAccounting og Mamut One.

Vi ønsker tilbakemeldinger på Visma Descartes Analyse. Har du innspill til funksjonalitet eller ønsker? Send til descartes.support@visma.com

2 Kommentarer
CONTRIBUTOR *

Hei!

Eg har prøvd dette med ei siefil som eg har teke ut i frå eit privat rekneskapsprogram. Det fungerer.

Eg skulle gjerne, som revisor,  kunne ta ut SAF-T-filer eller sie-filer frå Visma Enterprise. Menypunktet for SAF-T-rapportering er no kome på plass i Visma Enterprise. Eg har ikkje fått tilgang til å bruke denne enno. Vil filene frå SAF-T-rapporteringa kunne brukast inn i Descartes Analyse?

Hei Asgeir. Visma Descartes Analyse støtter import av SAF-T filer, men du må få bekreftet fra Visma Enterprise når eksporten av SAF-T skal være operativ. Ha en fortsatt super dag. Med vennlig hilsen André Hellesvik Product Manager, Visma Mamut AS