Mine områder
Hjelp

Feil ved pålogging ved innlesing av priser i versjon 14.00.00

av Hilde Engelstad Haakonsen (Oppdatert ‎31-10-2019 09:52 av Hilde Engelstad Haakonsen VISMA )

Feil ved pålogging ved innlesing av priser i versjon 14.00.00 i den manuelle rutinen.

Dette var ikke en alvorlig feil allikevel.

Feilen er rettet i program P30000.acu som er lagt ut på nedlastingssiden i Community.

 

Innlesing nye priser.JPG

 

 

 

 

 

 

 

Det som skjedde var at man ved innlesing av priser fikk opp pålogging til den grossisten man sist var pålogget, men dersom man oppdaterte ble prisene oppdatert på riktig grossist. Dersom man logger på med ftp og får opp feil grossist, kan man avbryte og gå inn i rutinen på nytt, da hentes det opp riktig pålogging.

Ftp-rutinen.JPG

 

3 Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Og hva hvis man allerede har gjort det? Jeg gjorde det - sammen med en konsulent - i går....

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous (Oppdatert ‎31-10-2019 07:44 ( )

Jeg har benyttet den nye funksjonen Automatisk innlesing..osv. Er det samme problemet med denne også og hva er konsekvensen?

av Pierre Reklev (Oppdatert ‎31-10-2019 08:59 av Pierre Reklev VISMA )

Hei

 

Det var heldigvis ikke så alvorlig som vi trodde til å begynne med. Det blir ikke lastet inn priser på feil grossist, men man laster ikke inn priser på den grossisten man tror, men den forrige man gjorde det på.

Man oppdaterer altså to ganger på grossist 1, men ikke på grossist 2.

 

Rutinen for automatisk innlasting er ikke berørt av problemet.

 

En oppdatert artikkel vil bli lagt ut.

 

Ha en fin dag videre.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"