Mine områder
Hjelp

VIKTIGE ENDRINGER LAGT UT I FIX 13.00.02

av Hilde Engelstad Haakonsen (Oppdatert ‎02-11-2018 12:05 av Hilde Engelstad Haakonsen VISMA )
VIKTIGE ENDRINGER LAGT UT I FIX 13.00.02
Visma Contracting versjon 13.00.02 er lagt ut både som fix og komplett installasjon.
 
Kunder som tidligere har konvertert til 13.00 må kjøre manuelt program FIXLOAV for eventuelt å få rettet lønnslinjer som kunne bli borte fra tidligere kjøringer. Viktig at man har en backup tilgjengelig før man kjører denne rutinen.
Får man beskjed om at det er retta opp på lønnskjøringer etter 13.00 og de har sendt inn A-melding, må man danne og sende inn A-melding(er) på nytt.
 
Les i tillegg vedlagte korreksjonbrev nøye. Korreksjonsbrevet ligger også under nedlastingssidene.
5 Kommentarer
Narve Andreas Nordås
CONTRIBUTOR *
av Narve Andreas Nordås

Hei.

Dere skriver i veiledningen: "Dette rettes opp ved å kjøre manuelt program FIXLOAV".

Jeg kan ikke finne noe program FIXLOAV noe sted i emdv6-mappa. Mener dere under System | Manuelle rutiner at en der skal skrive FIXLOAV?

Skal det i så fall kjøres før eller etter vi leser inn Fix 2?

 

Mvh Narve Andreas Nordås

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Ja

Fix 2 må først være lest inn.

Deretter velger du fra hovedmenyen i Contracting:  System - Manuelle rutiner.

Her skriver du inn teksten   fixloav  (bokstavtype spiller ingen rolle) og trykker [Enter].

Programmet vil jobbe litt, og finner det manglende lønnslinjer, blir disse korrigert og skrevet ut til et Excel-ark.

Når programmet er ferdig er eventuelt manglende lønnlinjer korrigert.

 

 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

fix er kjørt og han som hadde frikort har fått differansen utbetalt. Men må vel korrigere dette og på neste lønn som forskudd og korrigere ekstra forskuddstrekk med minus.


 

 

 

Narve Andreas Nordås
CONTRIBUTOR *
av Narve Andreas Nordås

Er det med denne versjonen anbefalt at en oppgraderer VDC til 13.01.1? Nåværende versjon kunden kjører er 12. 01

av Pierre Reklev

Hei

 

Ja, vi anbefaler å oppgradere til VDC 13.01.1 når man har oppgradert Visma Contracting til 13.00.02.

 

Ha en super dag videre.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"