Mine områder
Hjelp

Viktige endringer VC 14.10.02 og VDC 14.10.1

av Hilde Engelstad Haakonsen (Oppdatert ‎22-04-2020 13:43 av Hilde Engelstad Haakonsen VISMA )

Viktige endringer lagt ut i fix 14.10.02.

Programmene lastes ned fra Nedlastinger.

 

Nedlastinger.JPG

 

Versjon 14.10.02 er ikke lagt ut som full versjon, kun som en fix. 

Det innebærer at kunder som skal oppgradere til 14.10 fra 14.00 må laste inn Fix (14.10.02) etter oppgradering til 14.10.01 som ligger som full versjon. Kunder som har versjon 14.10.00 trenger kun å laste inn Fix (14.10.02) da denne inneholder alt som også ligger i 14.10.01

Fix 14.10.02.JPG

 

Viktig informasjon vedrørende installasjon av Visma Contracting finner dere i vedlagte dokumenter, les de nøye. I tillegg er det viktig å ta sikkerhetskopi (back up) før oppgraderingen.

 

For kunder som benytter Visma Document Center og som ikke har oppgradert til versjon 14.10.1 anbefaler vi at dette gjøres dersom forutsetningene for å kunne laste ned denne versjonen foreligger som beskrevet nedenfor. 

 

Visma Document Center versjon 14.10.1

Versjonen ligger for nedlasting under nyttige lenker og nedlastinger. Kunder som bruker Visma Contracting og som nå er oppe og går på versjon 14.10.0 av Visma Document Center, bør installere den siste patchen. Her er det rettet i forhold til problemer med at MVA kode på kreditlinjer ikke kom med over til Visma Contracting.

 

Patchen har ligget klar for nedlasting en stund, men ikke vært opplyst om fra vår side, fordi vi ønsket å legge ut versjon 14.10.02 av Visma Contracting samtidig.

 

Viktige systemkrav ved oppgradering til denne versjonen:

Noen kunder har så gammel server at de ikke kan oppdatere til siste vers. VDC 14.10.1. Kunder som har Windows 20008 R2 eller eldre, kan ut fra systemkrav for VDC 14.x ikke oppdatere før man har byttet ut servere. Det KAN være mulig å få dette til å virke, men utvikling har ikke testet dette/vil ikke feilsøke/supportere så gammel Windows. Derfor støttes kun de 2 siste versjoner av Windows.

 

Viktig å være klar over for kunder/eksterne konsulenter:

Plan.JPG

2 Kommentarer
Irene Kaland1
CONTRIBUTOR **
av Irene Kaland1

Ved nedlasting  Korreksjoner Visma Contracting 1410.pdf får eg kun forhåndsvisning og får melding Mislykket - ingen fil når eg trykker på nedlastningssymbolet.

Kor kan eg hente dokumentasjon på endringene i fix av 17.04.2020

Håvard Løkken
CONTRIBUTOR *
av Håvard Løkken

Det står fortsatt versjon 14.10.01 i Visma Contracting etter oppdateringen til versjon 14.10.02 som gikk feilfritt?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"