Mine områder
Hjelp

Nye funksjoner i godkjenningsvinduet (detaljert visning)

av Ramon H. Iversen

Det nye godkjenningsvinduet har fått god respons blant brukerne siden det ble lansert og flere av brukerne har gitt oss tilbakemelding og innspill på forbedringer.

 

Vi har derfor implementert følgende ny funksjonalitet i det nye detaljerte godkjenningsvinduet:

 

Standard-filter

Det er nå mulig å legge til et foretrukket filter som blir gjeldende som standard hver gang du åpner godkjenningssiden. For å lagre ønsket filter som standard, må det stjernemerkes.

2021-06-15_09-48-25.png

 

Filtrering på godkjent av / ikke godkjent av

I kolonnen Gjenværende godkjennere er det nå mulig å filtrere på godkjent av / ikke godkjent av. Klikk på filtreringsfeltet og åpne for Avansert søk. Filtreringskriteriene er brukerens e-postadresse.

 

Registrer ønsket e-postadresse i felt for brukers e-post og trykk Enter for å lagre oppgitt e-postadresse som et av filtreringskriteriene. 

 

2021-06-18_15-37-23.png

 

 

 

4 Kommentarer
Trude Osmo
CONTRIBUTOR ***
av Trude Osmo

Vil det bli mulig å massivt godkjenne alle som ikke har advarsler på seg? 

Ørnulf Lindset
CHAMPION *
av Ørnulf Lindset

I det nye godkjenningsvinduet er det ikke mulig å avvise en kreditnota dersom noen har vært uheldig å fått med en som ikke skulle vært med i betalingsforslaget. For å kunne avvise en kreditnota i betalingsforslaget må det samtidig som minimum også avvises faktura som til sammen overstiger kreditnotabeløpet. Dette antar jeg er en bug i logikken da det ikke gir noen som helst mening i å ha en slik begrensning. 

Jeg hadde skjønt det om det ikke var mulig å avvise faktura som gjorde at kreditnota overstiger gjenstående faktura i sum, man at kreditnota alene ikke skal kunne avvises er meningsløst. Dette vil jo også gjelde for betalinger som uheldigvis er kommer med men som feks gjelder forskuddsbetaling på fremtidige faktura.

(det skal samtidig poengteres at jeg overhodet ikke er sikker på at dette fungerte som det burde før det nye godkjenningsvinduet ble lansert)

av Ramon H. Iversen

Hei, @Trude Osmo !

Fint å se at du har lagt inn dette som et ønske i idébanken. Blir spennende å se hva de andre brukerne stemmer: 

https://community.visma.com/t5/Ideer-i-Visma-net-AutoPay/Nytt-godkjenningsvindu-i-autopay-kunne-mass...

av Ramon H. Iversen

Hei, @Ørnulf Lindset !

Håndtering av kreditnotaer har vært diskutert i forkant før vi lanserte det nye godkjenningsvinduet, men det er selvsagt alltid meninger på hvordan man løser ting 🙂

Håper det er greit at jeg kontakter deg direkte for en prat/diskusjon rundt dine innspill på håndtering av kreditnotaer.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"