Mine områder
Hjelp

Bli med å teste det nye brukergrensesnittet for Visma.net Payroll!

av Hanna Eid (Oppdatert ‎18-11-2020 11:29 av Hanna Eid VISMA )

Hvorfor gjør vi dette? 

Vi ønsker å automatisere og effektivisere så mye som mulig av prosessene rundt lønn og HRM. Vi har effektivisert mye på lønnsområdet, men vi ser at det fortsatt er mer å hente. Dette nye brukergrensesnittet er et skritt på veien videre for effektivisering, og for å gjøre din hverdag som lønnsadministrator litt enklere. 

Vi har også et mål om å lage en løsningen som er enda mer bruker- og prosesstyrt. Det vil si at vi ønsker å støtte deg som bruker i den prosessen du skal gjøre, med litt mindre fokus på hvor du skal gjøre det. Som et eksempel vil du i det nye brukergrensesnittet få opp dialogboksen for godkjenning av betaling i Autopay direkte - du vil ikke trenge å gå ut av lønnsystemet og inn i Autopay for å gjøre dette. Vi sender også lønnslipper og a-melding automatisk for deg, når du er ferdig med lønnskjøringen.

 

Hva må jeg vite? 

  1. Du skal fint kunne fullføre lønnskjøringen din i det nye brukergrensesnittet.
  2. Det er ingen risiko ved å teste ut det nye brukergrensesnittet. 
    1. Dette lages oppå den samme lønnsmotoren som finnes i Payroll i dag. Det vil si at du kan gå frem og tilbake mellom Payroll og det nye brukergrensesnittet og se de samme tallene. De to løsningene er synkronisert. 
    2. Skulle du av en eller annen grunn bli usikker når du jobber i den nye grensesnittet, så går du bare inn igjen i Payroll og fortsetter der. 
  3. Det er per i dag ikke mulig å opprette en ekstra lønnskjøring i den nye brukergrensesnittet. Men dette vil bli mulig senere.
  4. Du må bruke Autopay for at det nye brukergrensesnittet skal fungere. Dette er en foreløpig begrensning som vi kommer til å endre senere.

 

Hvordan får jeg tilgang?

Du får tilgang ved å trykke på linken som nå er tilgjengelig inne i Visma.net Payroll: 

2020-11-18 11_28_56-Lønnskjøringer _ Payroll _ Visma.net _ Payroll _ Visma.net.png

Eller ved å bruke linken nedenfor:

https://wagerun.cj.hrm.visma.net/ 

 

Dersom du allerede er logget inn i Visma.net kommer du rett inn og kan velge firmaet du ønsker å benytte i høyre hjørne. 

Dersom du ikke er logget inn fra før, kan du logge deg inn med den vanlig innloggingen til Visma.net. 

 

Når du har fullført en lønnskjøring i det nye grensesnittet vil du få opp en undersøkelse. Vi setter stor pris på om du svarer på denne med din score og eventuelle tilbakemeldinger. 

 

Vi håper du vil være med å teste, og gi oss dine tilbakemeldinger slik at vi vet hvilke forbedringer vi eventuelt må gjøre videre 🙂

 

PS! Visste du at du kan bruke dette grensesnittet både på mobil og på PC? Det er responsivt og justerer seg etter størrelsen på enheten du bruker!

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"