Mijn Communities
Help
Arthur Kemp
VISMA

Over releases

door Arthur Kemp

Hoe we omgaan met het publiceren release informatie in de community lees je in dit artikel. In dit voorbeeld  gebruiken we de Visma Raet community.

Release kalender maandelijkse releases

ArthurKemp_0-1644496626981.png

De release kalender in de community van Visma Raet geeft aan op welke dag een maandelijkse release plaatsvindt. Dit betekent dat applicaties niet of minder goed bereikbaar zijn.

Let op: je vindt hier geen release momenten van producten met continuous delivery.

Productoverzicht maandelijkse releases

Voor een aantal producten vindt maandelijks een release plaats. Die releases vinden plaats op zaterdag of maandag.

ArthurKemp_1-1644496627040.png

Via dit type bericht geven we aan welke producten de komende maand een release hebben. Zodra de release notes beschikbaar zijn, voegen we de links toe zodat je die gemakkelijk kan raadplegen.

Release berichten continuous delivery

Visma streeft naar het zo snel mogelijk vrijgeven van nieuwe en aangepaste functionaliteiten. Dit noemen wij Continuous delivery. Die release momenten zijn niet vooraf bekend. Hiervoor bestaat dus géén kalender.

ArthurKemp_2-1644496626999.png

Per applicatie vermelden we per kalendermaand welke wijzigingen we op een bepaalde datum opleveren.

In dit voorbeeld zie je het release bericht van Self Service over de het opleveren van een verbetering van het batch signing proces. De release was op 20 januari 2022.

2 ANTWOORDEN 2
miranda163
CONTRIBUTOR ***

door miranda163

Ik had net een link met de release van mei van BO4. Ik kom er nu niet meer bij. Waar staan die releases van 2022 bij elkaar van BO4 en Gemal? 

robzijlmans
CONTRIBUTOR *

door robzijlmans

release kalender met bijbehorende oude releases niet te vinden