Mine produkter
Hjælp

Release: 4. og 11. februar 2021

af Mie Eggers (Opdateret ‎12-02-2021 21:22 af Thor Lundehoj VISMA )

Release 11. februar

På siden Medarbejder Fravær er det nu muligt at klikke på boblerne med fraværssaldi, og dermed få vist hvilke typer fravær en saldo består af.  Ved klik på boblerne vises yderligere nogle bobler indeholdende de forskellige lønartstyper. Teksten under disse bobler kommer fra teksten ud for den enkelte lønartstype.

 

Saldodetaljer.PNG

 

Boblen med teksten ‘Ikke lønbehandlet’ viser registreringer, der endnu ikke er lønbehandlet - f.eks. feriedage, der er registreret i en tidligere eller en fremtidig lønperiode. I forbindelse med registreringen er dagene allerede fratrukket feriesaldoen, men systemet vil først i forbindelse med lønkørslen fratrække dagene den korrekte lønartstype. Dvs. på registreringstidspunktet ved systemet ikke, om der er tale om afholdelse af gammel ferie, samtidighedsferie, ferie på forskud eller andet.

 

Se vejledningen Opsætning af Fraværssaldi hvor du bl.a. kan læse om, hvordan du kan ændre teksten på en lønartstype.

 

 

Release 4. februar

Vi har to rettelser til fraværssaldi med i denne release.

Særlige dage/timer

For virksomheder, der anvender særlige dage eller særlige timer, vises overførte saldi fra 2020 nu i cirklen ‘Ferie’ under Til gode saldi.

 

Visning af fraværssaldi den første i måneden - forudlønnede

Vi har haft en fejl, hvor forudlønnede fik vist 2,08 feriedage eller 15,41 ferietimer for meget den første dag i hver måned. Fejlen er rettet, så dette ikke gentager sig.

5 Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
af Anonymous

Hej Mie, Der er ingen ændringer sket i vores system med hensyn til visning af hvordan saldo er fremkommet. Er der opstået en fejl hos Visma i releasen eller er det kun hos mig det ikke er synligt?

Camilla Fullerton
CONTRIBUTOR ***
af Camilla Fullerton

Hej Mie, heller ingen ændringer i vores system. 

LeneKrogh
CONTRIBUTOR ***
af LeneKrogh

Der er heller ingen ændringer i vores system

Mie Eggers
VISMA
af Mie Eggers

Ja, det burde jeg nok have skrevet. Releasen bliver lagt på i dag efter kl. 17, så I vil først kunne se ændringerne i morgen.

Camilla Fullerton
CONTRIBUTOR ***
af Camilla Fullerton

Kære Visma, 

 

Det ser meget fint ud med jeres nye opdatering af boblerne, således at man nu kan trykke på dem. Desværre er der sket det, at man nu efter opdateringen ikke længere kan se en opgørelse af, hvad der er skudt ind i timebanken. F.eks. kunne man før se, hvad der var overført fra tidligere år, hvad der er omsorgsdage 2020 og 2021 (se vedhæftning). Det kan man ikke længere, ellers må I fortælle mig, hvor jeg nu finder det henne. Detaljer.jpg

Mvh Camilla Fullerton